Horloge review: fiffer Seiko 5

Afgelopen week dit op YouTube geplaatst.
Ik weet dat het waarschijnlijk volgens sommigen niet goed genoeg is, maar ik doe dit zelf voor de lol… :slight_smile:

11 likes

Op zich wel een informatief filmpje, echter denk ik dat je beter af bent door eerst het horloge een preview te geven.
Alle plus- en minpunten opschrijven, en je bevindingen.
Daarna pas de unboxing filmen, en het commentaar erbij… nu zitten er lange tussenpauzes in het commentaar en je komt een beetje onwennig over.

Daarbij valt op dat je veel verkleint, dat klinkt een beetje denigrerend… 5je, doosje, labeltje, boekje, kussentje, … het zakje (is om eventuele schakels in op te bergen).
Knopjes, kijkvenstertje, Seikootje, datumvenstertje…
Je kraakt het af door te vermelden dat je voor hetzelfde geld beter kunt krijgen, maar vervolgens vind je het wel een mooi horloge, en dan kraak je het weer af. Uiteindelijk beveel je het horloge wel aan.
Erg objectief is het niet.

Verder zou ik kiezen voor enkel Nederlands of Engels voor de (onder-)delen van het horloge.
Zo benoem je de wijzerplaat als wijzerplaat, maar de sluiting is dan weer clasp.

Om af te sluiten, ik weet dat het veel tijd kost, maar editing van je filmpje was wel beter geweest. Nu zit je te wachten tot de camera scherp stelt (was er voor hetzelfde geld niks beters te krijgen), en daar is ook vaak de pauze in je commentaar.
Je kunt ook bij het editen bepaalde shots langer in beeld laten, en je gesproken tekst dan toevoegen.

Dit is opbouwende kritiek, zie uit naar het volgende reviewtje.

(ik kan het filmpje op YouTube niet vinden, maar wel benieuwd naar verdere uploads, kun je je kanaal delen???)

2 likes

Relax, Kasp. Uit de helft van de forumleden komt nooit een serieus woord. De andere helft probeert het wel eens, maar daarbij kost het veel moeite.

Ik vind het leuk hoe jij met je hobby bezig bent. Ga zo door en blijf chill.

6 likes

Dit viel mij ook direct op, voor een volwassen publiek zou ik dat zeker beperken. Kasper zie het als feedback. Verder vermakelijk om te kijken! Wat voor camera gebruik je eigenlijk? Het ziet er allemaal scherp uit!

Ik kreeg een melding!

:joy:

5 likes

Knipsel

2 likes

Deze was leuk om te kijken. :+1:t2:Thanks @Chillekasper

Ik kijk hem af als m’n klaplong genezen is want lachen is niet te doen :grin:

3 likes

Meeste van je feedback zou ik iets mee kunnen doen wanneer ik dit vanaf een script zou opnemen. Nu doe ik dit gewoon zo uit het vuistje, overigens in dit geval heb ik nauwelijks aan editing gedaan. Maar in ieder geval bedankt voor je feedback. Zal kijken wat ik ermee kan doen.:+1:t2:

2 likes

Ik zou me daar niet te veel van aantrekken.

Dat is super belangrijk.

Je krijgt natuurlijk kritiek, want je begint hier net mee. Probeer de kritiek niet op te vatten als een signaal dat je filmpjes “niet goed genoeg” zijn, maar zie het als opbouwende kritiek. Ook als het niet zo bedoeld is, bijvoorbeeld door een van onze huis-azijnpissers.

Ik kijk graag naar video’s van Marques Brownlee, nu maakt hij supermooie video’s, maar ik vind het dan ook super gaaf dat hij zijn eerste video’s van 11 jaar geleden gewoon nog online staan, en dat is echt heerlijk amateurwerk.

Onthou altijd: iedereen die ergens goed in is, is begonnen als amateur. Je word ergens goed in door het veel te doen en te blijven werken aan verbetering.

Negeer de figuren die er lacherig over doen.

Dan nog een inhoudelijk compliment. Wanneer ik een horloge interessant vind, of twijfel of ik een horloge wil aanschaffen, dan wil ik exact dit soort filmpjes zien van dat horloge. Algemene beschouwing, macro shots, plussen en minnen, details die je alleen ziet of voelt als je het horloge in handen hebt, etc. Top gedaan.

Goed bezig @Chillekasper, ga vooral door!

Ik heb trouwens zelf alleen een afgeragde SKX en twee casio’s, maar als ik eens een interessant horloge krijg, leen ik die graag aan je uit om te reviewen. Hopelijk volgen er ook nog andere Fiffers?

2 likes

Ik probeer ook wat te doen met de feedback! :blush:

Super leuk die wil ik best lenen, denk dat alle drie tegelijk erg veel is in 1 keer. Maar ik zal je een PM sturen. Ben benieuwd welke het zijn. :grimacing:

1 like

Ben wel benieuwd naar je kanaal… en helemaal naar de horloges die er de hoofdrol inspelen.

Wie ? Ik ?

:thinking:

Dat zeker… ik zou zelf niet snel een filmpje maken, daar heb ik het geduld niet voor.

Houd ik even in gedachten… plakmerk reviewen?

1 like

https://www.youtube.com/channel/UCAsOiVlCj59L71NEkSJ_amA

Ik had jou niet in gedachten, maar ik had een beetje een zure smaak in mijn mond na het lezen van het topic over de review van Kasper van de horloges van RLC.

Wordt*, pardon.

1 like

dacht meer na over het azijnzeiken… dat kun je ooit goed doen

2 likes

Sluit me aan bij de feedback van @anon23521125EV, … echt leuk en lekker bezig @Chillekasper! :ok_hand:

2 likes