Bij mij blijft het horloge altijd om de pols, de enigste momenten dat ik het af doe is om van horloge te veranderen, bij werken waarbij het horloge beschadigd kan worden of om te douchen als het op een leder of canvas bandje zit.
Ik hou het om. Meer uitgemakzucht omdat ik de stalen band vrij moeizaam ove mr mijn hand krijg. En met een extra schakel ertussen dan gaat dit makkelijker, maar dan heb ik overdag meer hinder van zo’n bewegelijk horloge.
Ik dacht dat die voor tijdens het rampestampen was
Het mooie is, zodra je een topic aanmaakt komen al de suggesties van eerdere topics die hetzelfde zijn of aanverwant zijn, al rechts in beeld, tenzij je op je mobiel bezig bent.
Maar waarom het horloge aanhouden, dat lijkt me een veel interessanter topic.
Ik haal hem af en leg hem in de kast.
Niet zozeer. Ik hoef niks uit te leggen zonder vriendin. Als ik er 1 heb haal ik zulke fratsen niet uit.
Ik heb het horloge een keer afgedaan daaro. En toen was ie weg…
Toen heb ik moeten onderhandelen aldaar met een vrouwelijke souteneur vergezeld door een “the rock” achtig type…
Voor ik ga slapen lees ik altijd een minuutje of tien. Dan haal ik mijn leesbril uit de brillendoos, steek m’n horloge erin en ga ik slapen. 's morgens haal ik m’n horloge uit de brillendoos en steek ik m’n bril er terug in.
Blijft de vraag over waar de leesbril dan blijft… Of is het ook een slaap-bril?
Goede vraag vroeg ik me ook af toen ik het las
Naast de brillendoos, daar is geen plaats meer vrij, m’n horloge zit er al in…
U heeft te weinig dozen op uw nachtkastje, ik snap het al!
Op het nachtkastje tussen de boeken.
's nachts wil ik nog wel eens omrollen en met een arm onder m’n lijf liggen, met horloge om is dat nog een stuk onprettiger dan zonder.
Altijd om, en dan meestal de andere pols.
Andere vraag, is het “aantrekken” van een horloge regio- gebonden of gebruikt men deze kreet willekeurig?
Een horloge doe je om en weer af. Een halsketting trek je toch ook niet aan en weer uit? En oorbellen doe je in en uit, net als kunstgebitten.
Altijd af…
In bed geen horloge om!
Ik vind het maar vies, in bed zo’n ding om. Zo lang je hem maar af doet om hem schoon te maken vind ik het nog meevallen. Heb tijdens mijn werk bij verschillende juweliers echt al veel te veel polskaas gezien (en geroken) . Je gaat toch ook niet naar de tandarts zonder je tanden te poetsen…
Moet af van de vrouw dusja al dat ice is te koud
Ik doe mijn horloge altijd af in bed.
Ik hou hem altijd om!
Mijn vrouw ook.
Ook in de vakantie 24/7 zwemmen strand zee zwembad zon douchen enz.
En mijn vrouw met haar Ebel ook. Geen probleem.
Op mijn nachtkastje liggen de andere 85 horloges !