Horloge schoonmaken

Beste forumleden

Hoevaak maken jullie je horloge schoon. En waarmee?
Gewoon met water met gebruik ven een wattenstaafje of is er een speciaal middel voor.

Ik heb een nare gewoonte. Ik rook namelijk. En dan komt er wel eens as op de randen ven het horloge en tussen de Lugs. Met warm weer en zweet wordt het gauw een kliederboel. Ik maak het nu iedere dag schoon.

Ja ik stop gauw met roken. :grinning:

Ligt eraan wat voor horloge natuurlijk :thinking:
Indien goed waterdicht…tandenborstel, handzeep en lekker warm water :+1:
Indien niet waterdicht…uhm. Geen idee. Beetje klungelen met doekje :see_no_evil:
Ik heb alleen maar ervaring met duikers.

1 like

Say what?

Hmm…

Naja heel soms doe ik mijn DJ wel eens in het water met wat handzeep, Daarna met een zachte tandenborstel wat schoonmaken. Maar echt vies is hij nooit. Zelfs mijn Damasko die hard mee op stap gaat is nooit echt vies…

2 likes

Moet je er ook even bijzetten dat je gewoon in bad gaat met je DJ.

Doe je dat niet, is schoonmaken met een zachte tandenborstel en Dreft zeker aan te raden.

Bedankt hè, ik stop mijn bakje yoghurt weer terug in de tas.

3 likes

Ik zat in bad, gewoon in bad… Een beetje met het sop te spelen…

2 likes

Ik heb persoonlijk eigenlijk ook alleen ervaring met horloges die goed waterdicht zijn. Ik zet de kraan aan (lauw water) en gebruik een zachte tandenborstel en wat sop. Als je horloge niet echt goed waterdicht is moet je er alleen voor zorgen dat de kast niet onder water komt. De band (staal) kan je prima met een tandenborstel en wat sop schoonmaken. Mocht je echt schoon willen kan je een ultrasone cleaner kopen. Ik zou gewoon een tandenborstel en zeep gebruiken voor de band in ieder geval!

Succes!

Ps. Mocht je een ultrasone cleaner gebruiken, niet de kast er in!!!

Gadverdamme!

Ik heb zelf wel eens dat er een paar bilharen tussen de schakels komen bij het vegen. Is daar een middeltje voor? Ook voor de pijn?

7 likes

Hup, op de lijst van forumleden waar GEEN horloge van te kopen…:persevere:

4 likes

Naspoelen met ochtend urine toch ?
:wink:

Je niet horlogehand gebruiken.

Gewoon met een Waterflosser.

1 like

Beste Lori,
Op dit forum wordt niet alleen antwoord gegeven op vragen maar ook les gegeven.
Dus hierbij;
les 1,stoppen met roken.
les 2 geen inspannende dingen meer doen, stoppen met sporten, dan zweet je ook niet en de rest begrijp je wel denk ik.

Ik heb ooit, in mijn zend tijd, een 27MC bak gekocht met een halve afgebroken tand in de microfoon!!!

Maar dat terzijde…

Ik maak het glas vaak schoon. Heel irritant als er vlekken op zitten van vette vingers en stofjes etc… (maar gebeurt toch wel snel…) :upside_down_face:

Vingervlekken???

Gedverderrie, dat gaat ver hoor 't moet niet te persoonlijk worden!

1 like

Mijn eigen goede raad opgevolgd en voor de eerste keer sinds bezit met Drreft en een kindertandenborstel de DJ geboend.

Poeh, wat een verschil :heart_eyes:

2 likes

Shiny :smile:

1 like