horloge schoonmaken

oh, ik heb van de week de test gedaan met een stuk aluminium folie in de ultrasoon bak. (goedkoop ding van internet heb ik)

en inderdaad, zoals voorspeld: er worden ultrasoon gaten in de folie gebubbeld!!! nou moe!

toen snapte ik waarom het afgeraden wordt om fragiele onderdelen (balans) in de ultrasoon te gooien…

Je moet je vinger er eens geruime tijd indoen…wondjes worden ook lekker schoon…

Hallo, ik heb anderhalf jaar geleden voor 80 euro een dameshorloge aangeschaft via internet: seiko automatic, met datumaanduiding. Nu moet ik hem sinds een paar weken steeds opwinden en dan staat hij na een dag alweer stil. Ik ging naar de horlogewinkel en hoorde dat het schoonmaken 70 euro ging kosten. Iets dat waarschijnlijk over anderhalf jaar ook weer nodig is. In Alkmaar kostte de grap 169 euro. Nu zou ik hem zelf graag willen schoonmaken. Op de achterkant zitten inkepingen, waarsch. om hem open te kunnen maken. Maar hoe? En in welke volgorde en met welke spullen kan dat? Ik heb terpentine in huis en wasbenzine. We hebben ook een siliconenspuitbusje om te smeren. En is hij weer waterdicht na sluiten, want dat is hij nu wel. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren, of is er een hobbyist die hem tegen betaling voor mij wil schoonmaken? Alvast bedankt voor de moeite.

Alma

kan ik voor het schoonmaken van myn horloge ook aceton gebruiken?