Horloge schoonmaken

Weet iemand wat je het best kunt gebruiken om je horloge kast en glas schoon te maken ?

Zijn er speciale doekjes of vloeistof voor die je kunt gebruiken?
Alvast :pray:

1 like

Water met een druppel dreft en een kwast

3 likes

Een kindertandenborstel.

3 likes

Jij gooit m in de vaatwasser met een Powertab tabletje?

1 like

Doe ik ook idd. :+1:t4:

Moet het wel een beetje een waterdicht horloge zijn.

Paar druppels afwasmiddel op een scheerkwast. Een tandenborstel is net wat te hard voor gepolijste kasten imho.

Tandenborstel met een druppel Dreft

Ok. Thanx voor de tips

1 like

1 like

Horloge omdoen, snel foto maken voor de likes en weer terug in de kluis!

Hoef je ze niet schoon te maken en komen er ook geen afschrijvingskrassen op.

3 likes

Gewoon horloge om, lekker douchen, droogwrijven en klaar.

2 likes

Zelf douche ik nooit met m’n horloges daar ik van een hele hete douche hou en niet zeker weet of dat wel zo goed is voor het horloge…

1 like

Douchen gaat prima, mits je horloge minimaal 10 atm waterdicht is en de pakkingen nog goed zijn.

1 like

Gewoon echt niet te moeilijk doen, bakje warm water (kan met en zonder drup afwasmiddel) en met een zachte tandenborstel poetsen. Daarna droog wrijven met een theedoek en klaar.

Het glas kun je dagelijks beetje nat maken, (thee) doek erover en klaar.

1 like

Ik doe ook wat hier boven staat eens in de zoveel tijd, lauw water met eventueel een druppel dreft en een tandenborstel. Wel een tandenborstel met de zachtste haren nemen, werkt prima!

1 like

Oude tandenborstel, schoonmaak borsteltje

doekje, afwasmiddel (sopje), douche etc. . Geen water en doekje bij de hand? Hijg even op 't glas. Met dat hijgvocht kun je vaak ook even de bezel meenemen. Gebruik je t-shirt of trui.
Zoals ik al eerder postte bestaan er sprays zoas Sapuro spray link. Je hebt ook goedkoper spul zoals dit op aliexpress link. Sapuro spray werkt wel veel beter. Lost het vuil beter op en droogt bijna altijd gelijk. Zo’n aliexpress spray moet je veel meer uitboenen, maar het werkt wel, en is een stuk goedkoper. Voor de band kan je nog een ultrasoon apparaat gebruiken.

Water plus een een tablet gebitreiniger!!

Theedoek licht vochtig maken met water, dan afnemen. Plekjes waar ik niet goed bij kan doe ik dan met houten cocktailprikker.

Vergeet niet om m na gebruik goed uit te spoelen voordat je m terug zet in het bekertje in de badkamer.

2 likes

Schoonmaaktijd!

3 likes