Horloge schoonmoeder

Gisteren gaf m’n schoonmoeder door dat ze voor d’r verjaardag wel een nieuw horloge wil hebben en ‘aangezien je iets met horloges hebt…’ werd die vraag naar mij doorgespeeld. Ik roep even de hulp van kenners in.

De wensen zijn simpel:

[quote]Ik heb nu een Tempic titanium, het horloge hoeft niets bijzonders te zijn, alleen maar praktisch, zodat ik het wel goed kan aflezen en niet teveel pruttel erin.
Datum, geen must, en secondewijzer mag wel:-)
Ik weet niet of een smaller bandje mogelijk is aan dit horloge, het is nogal groot, 4cm diag en zwaar.[/quote]

Ze heeft een metaal allergie en titanium is het enige wat ze verdraagt. Ze wordt 64 en het huidige horloge (geschat op 15 jaar oud) is in mijn ogen al licht, maar blijkbaar toch nog aan de zware kant. Het liefst heeft ze een ‘elastische’ band, maar die ken ik alleen in staal. (wat dus geen optie is) Is zoiets ook in titanium te vinden?

Kort samengevat zoeken we:

  • Horloge van Titanium
  • Hoe lichter hoe beter (dus minder frutsels is goed)
  • 40 mm kast (Mag vast ook 38 zijn, als de rand van de kast dan maar minimaal is)
  • Elastische titanium band
  • Budget schatten we nu op ± 100-150 euro. (nog geen toezeggingen, dit is nu geschat)

Het hoeft dus geen merk/design/whatever te zijn, het moet het doen, goed afleesbaar en precies genoeg (afwijking van 1 min per zomer/wintertijd wissel mag vast wel). Is dat in titanium mogelijk binnen het budget? Een band voor d’r huidige horloge is op zich ook goed als alternatief.

Zegt ze niet dat hij nogal groot is, namelijk 4cm (40mm)? Daar uit maak ik op dat ze juist iets kleiners zou willen?

En Danish Design heeft redelijk wat titanium horloges zie bijvoorbeeld hier


.

Ik moest aan Mondaine (cool design, geen titanium) denken, en Boccia. Kijk een op horloge.nl

Succes!

maardein Schreef:

Zegt ze niet dat hij nogal groot is, namelijk 4cm
(40mm)? Daar uit maak ik op dat ze juist iets
kleiners zou willen?

Het horloge is af te lezen en wil ze liever niet (veel) kleiner geloof ik, de band is te groot/zwaar.

En Danish Design heeft redelijk wat titanium
horloges zie bijvoorbeeld hier.

Vooral de IV65Q854 spreekt ons nu al aan. Is zo’n ‘armband’ band inderdaad het elastische dat ik denk dat het is? Ze mist d’r lymfeklieren in d’r linker oksel, waardoor d’r pols dikte varieert (minimaal 18 cm, meestal 19+) Zijn dergelijke banden (in titanium) los te krijgen in 18 mm breedte?

Overigens bedankt voor de snelle reactie, op een ander forum heb ik na een dag nog geen nuttige reactie op dezelfde vraag.