Zijn er bezoekwaardige horloge winkels / juweliers in Tokyo? Naast de standaard dingetjes wil ik ook wel een leuk horloge kopen. Nieuw of tweedehands maakt niet uit.
De Grand Seiko store in Ginza schijnt erg gaaf te zijn.
Er zitten een hoop gure G-shock winkels (donkere steegjes, van buiten moeilijk te zien dat het een winkel is), maar die hebben heel gaaf spul
Lemon-sha sowieso (レモン者 als ik het goed heb)
Heel veel oude en vintage horloges van 100 tot 25000€.
Zoals wel vaker in Japan is het geen “flitsende” winkel met een “exclusieve uitstraling”, meer een soort rommelkabinet vol vitrinekasten, maar dat maakt het de moeite waard!
Het is ook een handelaar in oude camera’s. Ergens in Ginza dus daar kom je toch wel.
Dat en het compleet geflipte “Waseda Dorado”-gebouw in Shinjuku. Een waarlijk wanstaltig meesterwerk van een architect die zich laat aanduiden als “de Japanse Gaudí” (ja, doe daarmee wat je wilt). Zag altijd een vintage-horlogehandelaar op de eerste verdieping, maar die kan ik niet meer vinden met Google. Boeiend, het gebouw zelf is het bezoek al meer dan waard
Bedenk ook: bij sommige grootwarenhuizen krijgen buitenlanders korting (Bic bijv), en soms nog 10% extra als je met een visa-kaart betaalt. Dit is een soort taxfree “vantevoren”. Veel van deze zaken verkopen ook horloges.
Goede tip voor als je nieuw zoekt inderdaad. Bic camera, ongelooflijk wat je daar allemaal ziet aan merken (ook de (sub-) toppers en inderdaad direct tax free plus acties met creditcards.
Weet niet hoe je Engels is maar de zoekterm " watch shopping Tokyo " op Google levert veel leesvoer op.
In het district ‘Akihabara’, door lokale bewoners soms ook wel Akiba genoemd is een deel van Tokyo en heeft één van de grootste winkelcentra ter wereld op gebied van elektronica. Tegelijk zijn er juist in die winkels fikse afdelingen met horloges, vaak wat op de hogere verdiepingen.
Je treft er bijvoorbeeld Yodobashi, de grootste elektronicawinkel die er is. Maar ook Bic Camera mag er zijn wat betreft horloges.
Akihabara is gemakkelijk te bereiken, vanuit Tokyo Station is het slechts acht minuten met de trein.
Succes!
BIC Camera is sowieso de moeite. De Seiko winkel in Ginza is ook erg leuk!
Niet vergeten de Seiko klok aan Seiko house in Ginza te gaan groeten
Oh, en ga naar Nakano Broadway voor tweedehands/vintage horloges.
Edit: En Jackroad!
Zeker even bij Don Quijote binnen lopen en op de bovenste verdieping gaan kijken. Je weet niet wat je ziet een leuke beleving en goede deals vaak.
Ze zitten op diverse locaties in Tokio
Ik sluit even aan bij dit topic, volgende maand in Tokyo en Kyoto. Kom maar door met die tips!
Welk budget?
Nog niet echt aan gedacht.
Als ik van Kurono had geweten toen ik enige tijd terug in Japan was, dan was ik er zeker even gaan kijken: https://kuronotokyo.com/
Oh ja en voor de mensen die naar Tokyo gaan en van Ghibli houden; zeker ook even bij de gigantische Ghibli klok gaan kijken, is toch een beetje horloge gerelateerd en echt gaaf om te zien, zeker als je bekend bent met Ghibli tekenfilms.
Ik zat twee weken terug nog in het Villa Fontaine wat hierop uit kijkt.
Ontopic: los van de flagship stores zijn er legio kleinere horlogeshops die high-end tweedehands aanbod hebben, van Snowflake via Santos en Richard Mille tot af en toe een Nautilus. Ik heb het gemak van een tolk die me helpt maar via chrono24 vind je de meeste ook wel (als je weet waar je naar op zoek bent).
Ik zag dat het enige tijd geleden is dat er iemand in dit topic heeft gereageerd, maar ik ben toch benieuwd. Heeft er iemand ervaring met het kopen van horloges bij bijvoorbeeld een Yodobashi?
Ze geven daar aan dat het nieuwe horloges zijn, maar gezien de prijs (vergeleken met de AD’s hier) lijkt het er meer op dat ze tweede hands zijn maar nooit gedragen. De taalbarrière werkt niet heel erg lekker mee bij dit soort winkels dus ik probeer het hier.
Is er iemand die hier een mening over heeft? Alle tips en informatie worden gewaardeerd!
Hi Hansi,
Ik heb gevraagd wat ik uiteindelijk zou betalen (inclusief de 10% taxfree die eraf gaat). Onder aan de streep blijft er dan 3693€ over, vandaar mijn vraag
Het gaat overigens om een Seamaster 300M op rubberen strap. Misschien goed om te vermelden om een beter beeld bij de vergelijking te geven