Hallo,
Heb het batterijtje van mijn vriendin haar horloge gewisseld maar krijg nu het dekseltje er niet terug op, hoe hard ik ook duw het wil er maar niet in klikken.
Iemand een idee hoe je dit moet?
Alvast bedankt.
Hallo,
Heb het batterijtje van mijn vriendin haar horloge gewisseld maar krijg nu het dekseltje er niet terug op, hoe hard ik ook duw het wil er maar niet in klikken.
Iemand een idee hoe je dit moet?
Bankschroef in huis?..geen grap
Nee niet in huis, maar wel bij het ouderlijk huis.
Misschien 2 houten balkjes met een schroefdraad door.
Is het een bol glas of plat?
Staat een beetje bol, daarom dat ik het ook voorzichtig wil doen voor het glaasje niet te breken
Ik kan het niet laten te vragen… …of je het inkepinkje in het deksel wel mooi over de stift laat vallen. Je zou de eerste niet zijn…
Glazenpers, met de juiste boven- en onderponsen, is natuurlijk de beste oplossing. Maar ja… Bankschroef met inderdaad twee perfect vlakke plankjes (denk om het glaasje…) is ook een manier - hoop ik voor je. O - glas bol lees ik nu…
Dan kan je de bankschroef vergeten want dat werkt alleen als het glas plat is (horloge tussen 2 pokerfiches en rustig de bankschroef aandraaien)
Moet kunnen !!!
Dus :
Ja daar heb ik op gelet
Als je daar geen speciale pers voor hebt loop je grote kans op het beschadigen van het glaasje,
( ik gebruik bij sommige horloges waar het glas plat is of verzonken een schroef van een snijbonenmolen en een iets holle schijf van een sjoelbak )
ook geen grap
die opengewerkte achterkanten zijn toch heel hip juist?
Het is volgens mij de bedoeling dat je een nieuw Marck Jacobs horloge koopt als de batterij leeg is?
Wat is een goede pers? Dat heet een glazenpers? Ik zoek ook nog zoiets. Af en toe moet ik voor familieleden wel een batterij vervangen. Bij de meeste druk je de deksel er wel weer in (als de rubberrand goed zit en de inkeping voor de stift). Maar heb er nu 1 liggen die niet lukt met de hand