Wat mij steeds vaker opvalt is dat het beroemde lijstje met gegevens, van het aangeboden horloge niet meer compleet wordt ingevuld.
Volgens mij was het voorwaarde voor het plaatsen van een advertentie.
Nu wil ik niet muggenziften maar het is lastig als er geen afmetingen, leeftijd, conditie etc meer vermeldt worden.
Mogelijk moet die weer even onder ieders aandacht worden gebracht.
Grt, Harold
Zo’n lijstje is mooi voor de eenduidigheid van de advertentie. Maar als je een horloge wil kopen mag je er gerust zelf ook wat moeite in steken. En het lijkt me als je een horloge kopen wil en het wordt uiteindelijk aangeboden, dat je weet hoe groot het is, hoe het er uit ziet, wat voor uurwerk erin zit etc…
Zo’n lijstje is mooi voor de eenduidigheid van de
advertentie. Maar als je een horloge wil kopen mag
je er gerust zelf ook wat moeite in steken. En het
lijkt me als je een horloge kopen wil en het wordt
uiteindelijk aangeboden, dat je weet hoe groot het
is, hoe het er uit ziet, wat voor uurwerk erin zit
etc…
Anderzijds, bij een eventueel geschil is het wel zo prettig als de verkoper een transparant plaatje schetst van te voren. Dat voorkomt gewoon misverstanden. Ook is niet alle informatie online 100% accuraat, dus misschien leest de koper op een site dat het horloge 41mm is, maar is dat eigenlijk 39mm (de kroon mee gemeten bijvoorbeeld). En zeker met conditie is het gewoon goed om dat duidelijk te hebben.
Ik snap persoonlijk zelf niet helemaal dat sommige verkopers het niet doen. Zoveel moeite is het niet om eventjes het lijstje in te vullen. En volgens mij is het verplicht op dit forum.
Voor mij is bijvoorbeeld het formaat niet altijd duidelijk.
Zelf zal ik altijd vooraf geinformeerd zijn, maar sommige dingen kan ik niet van de foto aflezen.
Ik voel helemaal niet de behoefte om mensen te rapporteren.
Door er juist een topic over te openen kunnen anderen en mogelijk nieuwkomers erop gewezen worden.
Dacht ook gelezen te hebben dat de advertentie aan deze criteria moest voldoen.
Zo’n lijstje is mooi voor de eenduidigheid van de
advertentie. Maar als je een horloge wil kopen mag
je er gerust zelf ook wat moeite in steken. En het
lijkt me als je een horloge kopen wil en het wordt
uiteindelijk aangeboden, dat je weet hoe groot het
is, hoe het er uit ziet, wat voor uurwerk erin zit
etc…
Zelf informatie zoeken is natuurlijk ook altijd belangrijk (zeker bij wat duurdere horloges hoop ik dat veel mensen er heel goed naar hebben gekeken voor ze tot aanschaf over gaan), maar soms is die informatie echt heel lastig te vinden zoals bij sommige vintage horloges. Bij mijn Glasstar moest ik echt lang zoeken om de afmetingen te weten te komen, aangezien de informatie ook niet bepaald eenduidig was.
Verder heb ik niet altijd een doel voor ogen zoals dat bij de twee Rolexen het geval was, soms zie je iets leuks langs komen waar je nog niet aan had gedacht.
Bovendien lijkt het me voor de verkoper alleen maar gunstig als zijn informatie zo compleet mogelijk is
Helemaal mee eens, de voorwaarden zijn ook duidelijk en expliciet, elk te koop aangeboden horloge MOET …etc.
Of men houdt zich hieraan of men plaatst geen advertentie, simpel toch.
Eigen onderzoek door geintreseerden is hun eigen verantwoordelijkheid.