Horloge stopt bij dragen, op de kast geen probleem... Raar toch?

Hoi, Ik heb een Citizen NY0040 met het wel bekende 8203A uurwerk

Bij dragen stop het uurwerk met lopen. Een harde zwiep met mijn pols en dan gaat die weer. Maar vaak na een maar minuten stopt die weer met lopen.

Nu heb ik de horloge vanochtend gelijk gezet met een quartz horloge en nu 16uur later loopt die nog gewoon gelijk. Dus uurwerk loopt goed maar kan niet gedragen worden??? Raar of is de balans gewoon niet goed?

wie o wie weet raad wat verdergaat als SERVICE!!!

Oh ja Plaatje van een exemplaar

Ja de ex van @Slin maar het probleem geval ziet het er zelfde uit toevallig…

1 like

Heb ik ook met 1 horloge maar dat ik een quartz

1 like

Heb dit nog niet gehad met een horloge maar wel ook eens gelezen op het forum…vreemd die situatie, wil ook wel weten waar dit aan ligt​:thinking::slight_smile:

1 like

Verschillende posities geprobeerd? Leg hem es op zijn glas, linker/rechter zijde, ff proberen.

2 likes

Wellicht een gebroken ballans? Heb laatst gelezen dat deze klacht hierop zou kunnen duiden.

Mvg, Dennis

2 likes

Ha check dat maakt verschil. kantelen naar glas, en het probleem is er terstond.

1 like

Dat klinkt inderdaad als een probleem met de balans (as)

1 like

Kan vanalles zijn. Van ballans tot wijzerplaat die niet gecentreerd is tot te strakke hoogte speling. Bij dragen komt er namelijk ook nog een thermische component bij. Hij zal open moeten en dan stap voor stap opzoek gaan…

Succes,
Men

Koud van de kast en dan op de kop is stil staan. Normaal met warmte verschil geef ik je gelijk maar nu is het onmiddellijk. Dus ik ga van een mechanisch defect door transport. Helaas.

Mooi gezicht, als je de anker er uit haalt. Klok draaiend als een malle…

Hij loopt nu nog beroerder. Wat me opviel is dat die meteen begon toelopen toe ik de balans los draaide een paar slagen. Mijn gevoel is dat ik goedkoper een ander uurwerk kan kopen, dan een service met eventueel vervangen van onderdelen. Klopt deze aanname een beetje?

oei, hopelijk is er niks kapot dan… Daarom moet je ook altijd eerst het automaat gedeelte er af halen en de spanning van de mainspring halen :upside_down:

1 like

Haha noob error. Hij loopt nog maar dat stoppen met lopen is erger geworden… dat kan natuurlijk ook aan mijn horloge maak skillz liggen​:scream::scream:

Veer altijd eerst ontspannen voor je horloge uit elkaar gaat halen

Zie maar dat je geen tap van je anker afbreekt bij terugplaatsen :slight_smile:

Van’t weekend broertje onderhoud gegeven:

2 likes