Horloge Terugsturen Japan

Onlangs heb ik op ebay een horloge gekocht van Japan en betaald met paypal.
Nu zijn er problemen met het horloge en komt het niet overeen met de advertentie.
Ik had gevraagd of ik een deel van mijn geld terug kon krijgen maar de verkoper zegt voor terug te sturen en betaalt de verzending terug. MAAR hoe zit dat dan met de douane kosten? is met Fedex verstuurd en heb nog geen rekening ontvangen. Ben ik beter om gewoon via paypal te gaan ? zou het horloge wel graag houden tegen een mindere prijs natuurlijk :sweat_smile:
Maar als ik het terugstuur moet ik iets speciaals invullen aangezien het geen EU land is ?

heeft er al iemand ervaring met zulke situaties ?
Alvast Bedankt.

Dat zal voor de verkoper wellicht ook een gewenste oplossing zijn. Stel het eens aan hem voor zou ik zeggen.

2 likes

heb ik al gevraagd maar wilt die niet doen, kan ik dit via paypal ‘forceren’ ?

Nee dat kan niet. Alleen terugsturen en je geld terug. Douane is een gokje natuurlijk maar daar kan die beste man weinig aan doen.

ik verwacht wel een rekening van Fedex, die sturen de rekening achteraf op dacht ik ?
ik vermoed dat het zal gaan tussen de 100-150euro aan douane kosten. aangezien de advertentie van de verkoper niet klopte zal die dat moeten terugbetalen ? het gaan namelijk om:

1. roest binnen het horloge waar de dichting zit
  2. armband is niet op de lengte waarin dit in de advertentie stond

Effe een foto zodat je de horror kan zien… ohja verkoper had zelf gezegd dat de batterij verwisseld was dus dan moet je dit wel zien :wink:

Ik zou het terugsturen.
Zou het niet willen hebben.
Wellicht zijn er nog meer problemen met het horloge die nu niet zichtbaar zijn.

1 like

Ik heb het zelf een tijdje terug uitgezocht voor een horloge dat retour US moest. Uiteindelijk was het via Post.nl redelijk makkelijk uitzoeken en terugsturen. Mijn Fedex rekening kon ik ook terugvragen bij Fedex als ik het mij goed herinner. Wel binnen een bepaalde tijd die voor mij helaas alweer voorbij was. Na zoeken is het te vinden op de Fedex site, maar misschien is een telefoontje makkelijker.

1 like

Van Fedex (mijn tab stond nog open):

(blijkbaar zat ik met een ander probleem, het jaar is nog niet voorbij)

Hoe weiger ik de zending?

Om als geweigerde import geclassificeerd te worden, moet uw zending aan de volgende criteria voldoen:

De goederen zijn defect, beschadigd voordat ze ingeklaard werden of voldoen niet aan de contractuele voorwaarden van de leverancier.
Alle claims moeten ingediend worden voordat de goederen geretourneerd of vernietigd worden.
Alle claims moeten binnen 12 maanden na de oorspronkelijke invoer ingediend worden.
U moet invoerrechten en belastingen aan FedEx betalen, waarna u de claim voor het weigeren van de zending kunt indienen bij de Nederlandse douane. Klik hier voor contactinformatie of neem contact op met onze klantenservice via 800 0222 333.

1 like

Is iets anders voor mij aangezien ik in België woon. (Telefoonnummer) Maar heb hetzelfde gelezen. Horloge vorige week ontvangen dus van tijd moet het wel nog goed zitten. Straks eens bellen.
Bedankt!

Welke horloge is dit?

Ik zou het ook terugsturen. :+1:t3:

1 like

Een Grand Seiko 9587-8000

Juist van de telefoon. Blijkbaar zal ik eerst moeten betalen en dan via de retourzending brief mijn geld moeten terugkrijgen van de douane.

1 like

Mijn ervaringen zijn anders, het was boter bij de vis tot 3 maal toe :sunglasses:

Paypal biedt ook een terugstuur verzekering aan. Kost je niks voor zover ik het ervaren heb. Dan hoeft de verzender het ook niet te betalen. Lees de voorwaarden.
Bij garantie zaken en gebreken, binnen bepaalde tijd.

Heb een horloge voor garantie terug gestuurd naar rusland. Opmerking erbij gezet wat de waarde was en dat het een “brooken watch” betreft en “service” . (Was ook zo in dit geval.) Geen enkel probleem met kosten of douane.

Helder, veel succes! Hopelijk verloopt het zonder verdere hobbels!

Binnen Europa…

Chistopol Russia. Euro 26,80. Probleemloos.

Mooi, was voorheen enkel in Europa👍

1 like

Ja viel mij ook mee hoe makkelijk dat ging. Moest wel even wat data sturen, factuur en dat ik garantie geclaimd heb. Maar dat lijkt me logisch.

Garantie reperatie ging ook prima trouwens. Steeds goede ervaringen in Rusland. Het is zoals altijd en overal, let op bij wie je koopt.