Horloge tikt te snel

Goedenavond allemaal,

Ik bezit nu een kleine 4 jaar een IWC Ingenieur AMG Chrono. Ik heb m in al die jaren bijna nooit van mn pols gehad, het is een dagelijkse horloge geworden. Ik heb m laatst een weekje afgedaan en later weer opgeladen en om mijn pols gedaan. Tot mijn verbazing was mijn horloge in een tijdsbestek van 4 uur voorgelopen. Nu weet ik dat ie een service nodige heeft en ik heb al een afspraak staan voor aankomende zaterdag. Mijn vraag is nu is het schadelijker als ik m om mijn pols houd en om de paar uur bijstel want ik ben er echt gehecht aan geraakt ik heb 3 horloges nos een seike marine en een hublot super B, maar ik vind persoonlijk de IWC het lekkerst zitten en de mooiste van de stel.

Dat steekt echt niet op een paar dagen. Succes!

1 like

Te snel of te langzaam lopen is, an sich, niet schadelijk voor een horloge. Maar… een biertje kan geen kwaad en dan kun je weer jaren vooruit.

1 like

Deze is waarschijnlijk gemagnetiseerd. Ook is het mogelijk dat windingen van de spiraalveer aan elkaar plakken door vet of vuil.
Verder niet ernstig, maar waarom draag dan niet een ander horloge dat wel op tijd loopt.

2 likes

Klopt!

Helaas niet op 1.

2 likes

Ben er gehecht aan geraakt. Emotionele waarde

Dank voor alle info

Voor een paar dagen…. Kom op zeg.

1 like

Je zult het horloge voor een revisie wel langer kwijt zijn dan een paar dagen.

Pas op waar je hem afgeeft. Krassen / afdrukken en uitschieters in de bodem zijn blijvend!

1 like

Ik heb een afspraak staan bij IWC zelf op de P.C. hooftstraat

2 likes

Goed bezig :ok_hand:

Tsja, automatische spelling…. Voor degene die de redundantie in taal niet zien. Dit had moeten zijn: een beurtje kan geen kwaad🤭

3 likes

Het blijft een wijze aanvulling op de kunst van het leven.

1 like

Ik begreep de opmerking ook al niet, het verhaal nog eens doorlezend :slightly_smiling_face:

Neem wel je creditcard mee :wink::+1:

1 biertje en dan weer jaren vooruit… Pff​:beer::beer::beer::beer::beer: :+1:

1 like

Hoeveel is hij voor gaan lopen in dit tijdsbestek? Heb je het over seconden of minuten?

1 like

Een hele uur

1 like

Is het horloge 4 jaar oud? of heb je het 4 jaar in bezit? Als het eerste geldt is het horloge wel heel erg snel aan een beurt toe, dan zou het toch eerder duiden op magnetisme of iets dergeljks? Ik ben helemaal geen expert, wellicht heeft iemand anders een mening over…

Zowel de referentie 3725 als 3787 en de 3809 hebben een weekijzeren afscherming van het uurwerk en zijn hierdoor niet gemakkelijk magnetisch te krijgen.

1 like