Binnenkort gaan we op een rondreis door Denemarken en nu lijkt het mij leuk daar een NA te kopen, liefst met Deense roots.
Nu heb ik hier op het forum Henry Archer voorbij zien komen en daarbij redelijk veel enthousiasme over dit merk. Als ik me niet vergis hebben zij alleen geen fysieke winkel. Ik zou ze graag in het echt willen zien, voordat ik er één aanschaf.
Verder kom ik hier (en online) niet veel Deense (micro) merken tegen, maar wie weet zoek ik niet goed genoeg.
Zijn er hier tips voor:
Deense merken om te bekijken?
Nieuwe en used-watches horloge winkels in Denemarken?
Hopelijk hebben jullie wat leuke tips, zodat ik in Denemarken wat mooie horloges kan kijken en hopelijk ook kopen
With more than 25 Danish watch brands to choose from, I would be surprised if you didn’t find something of your liking. Find the best Danish watches here!
The small kingdom of Denmark is not all beer and smørrebrød, they make a whole lot of watches too. With an ever increasing number of Danish watch brands to choose from, I would be surprised if you didn’t find something of your liking. From inexpensive minimalist brands like Skagen to the ultra expensive power houses from Line Werdelin there is something here for everyone.
We will go over them in a minute, but first, here’s the complete list of brands.
nou, gooi maar dicht dit topic. @JohnvdT heeft de hele vakantie om zeep geholpen
Maar idd, ik weet dat Denemarken “duur” is. Toch zou ik er graag wat mooie horloges zien en hopelijk kopen. Op vakantie geef je (ik) toch wat makkelijker geld uit.
Deze lijst had ik ook gevonden online, maar ik krijg de indruk dat veel van deze merken al niet meer bestaan. En gek genoeg staat een “jong” merk als Henry Archer hier dan niet tussen.
Hopelijk volgen er nog wat leuke tips van de leden hier
De prijs van bier in Denemarken varieert, maar over het algemeen is het iets duurder dan in Nederland. In bars en restaurants kan een biertje ongeveer tussen de €5 en €8 kosten.
Ja. De tip is dat je het niet moet doen. Blijf weg bij Deense merken. Het maakt geen reet uit of je Ole Mathiesen, Skagen (wat al lang niet meer Deens is), Georg Jensen, Jacob Jensen, Nordgreen… Het is allemaal shit. Skere mallwatches met generieke ontwerpen in het kader van “minimalisme”.
Ik zou nog liever een Sternglas scoren, zeg maar.
Strøget heeft meer dan een paar horlogewinkels. Rij naar Kopenhagen, loop Strøget af, en je hebt alle horloges gezien die je maar kan, in Denemarken.
Ik vind het minder erg dan Noorwegen.
Als je bier drinkt is het overal duur. Bier is voor paupers.
Het epicentrum ligt toch echt rond Strøget.
Natuurlijk kom je elders mid tier zaken tegen met dingen als Tissot en eens Longines en zo. In Aarhus heb je bijvoorbeeld Knud Pedersen, een Tissot winkel en een warenhuis. Maar het is niet Strøget. Aarhus is een leuke stad, net als Odense. We hebben ons hoofdkantoor in Aarhus, maar ik ga daar niet heen om een horloge te kopen.
Maar wees eens specifieker:
Wat is je budget?
Welke merken interesseren je?
“Een” horloge kopen zou ik sowieso nooit aanraden. Je komt dan vaak hetzijf met spijtige rommel thuis, of het zijn geen blijvertjes.
Duidelijk verhaal. Kwam zelf ook al weinig boeiends tegen online, maar dit bevestigt dat des te meer.
Op de Strøget zijn we de eerdere vakantie geweest. Slaan we deze rit over. Maken nu een rondje langs de westkust, via skagen, Aarhus, billund weer terug naar beneden. Knus Pedersen in Aarhus noteer ik.
Budget ligt op zo’n max van €2.500,-. Misschien wat op te rekken als het juiste horloge er ligt.
Qua merken is het vrij divers, maar de laatste tijd loer ik veel naar Tudor (geen diver of gmt) , Grand Seiko (spring drive of automaat), Omega Aqua terra, Baltic HMS003, 002 of Prismic Lapiz Lazuli ook erg gaaf.
Ik wil geen pure dresswatch, maar ook geen echte duiker.
Dan zou ik het loeren naar horloges gewoon overslaan. In die zin: Knud in Aarhus heeft Tudor, maar valt buiten je budget. En als je een GS voor dat geld zoekt zou ik in de grijze handel kijken, die kom je niet tegen op de straat voor dat geld (misschien een SBGX als je een GS dealer vindt). Baltic sowieso alleen on line te koop, in grote delen van de wereld. De Omega AT is al helemaal ver verwijderd van die 2500 pietermannen, dan is een OP36 bijna een betere deal, of bijvoorbeeld de super coole Breitling Top Times.
Leuk hoor. Ik zou, mocht het slecht weer zijn, bijvoorbeeld een rondje shuffleboard mee pakken in de lokale biljart/eetcafe Sharks of zo. Ik vind Aarhus echt een leuk stadje, en er is ook plenty kust om je te vermaken bij goed weer.