Horloge tips

Beste mensen op horlogeforum,

Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een horloge. Nu ben ik niet erg ervaren in deze wereld, dus bedacht ik me dat dit forum een fijne plek zou zijn voor advies.
Een ontzetten mooi horloge wat ik onlangs heb zien langskomen is de ‘Helgray Silverstone’, deze is blijkbaar erg moeilijk te vinden. Ik zoek dus die, of iets soortgelijks. Het ‘race type’, als ik dat zo kan noemen. Het mooiste is een horloge met twee subdiles, maar drie subdiles is ook een optie. De prijzen waar ik in aan het zoeken ben variëren tussen de €150 en de €250 (af en toe uitschieters, o.a. de Silverstone). Dit is allemaal redelijk specifiek, dus alle suggesties en links zijn van harte welkom.

Groeten, Timo

Bij www.watchgecko.com hebben ze zulke soort horloges. Zijn wel +/- 300 euro wanneer je 10% kortings code gebruikt.

1 like

Over twee weken word je hier op het forum doodgegooid met EMG limited editions, gok ik.

Voor foto’s zoek even op HFLE 2017 op dit forum.

Oh en die Silverstone moet ook lukken. Even een “gezocht” topic aanmaken en dan denk ik dat er wel iemand is die hem wil verkopen.

3 likes

:joy: zal wel meevallen toch?

1 like

image

6 likes

Yep, that’s me!

2 likes

zoiets misschien ?

Linkje naar de site :

http://vratislavia-watches.com/language/en/chrono-rapide-s-12-2/

1 like

Fijne reactie, bedankt!
Ik ga even rondkijken.
Wat is jouw kijk op de Silverstone, goede kwaliteit etc.?

Heb er nooit een in mijn handen gehad. Maar volgens mij is het een Seiko Meca Quartz uurwerkje, dat is dan prima kwaliteit. Over de kast kan ik weinig toevoegen dus.

1 like

Kwaliteit? Volgens mij is de maker van de Vratislavia’s juist van die mecha-quarzen afgestapt omdat er teveel horloges waren met problemen m.b.t. de centrale sekondenwijzer?

OP, ik zou het blauwe gedeelte in de gaten houden voor een HFLE EMG NL17. Nu gaat @Logie waarschijnlijk mij weer verbeteren over de kwaliteit van dat horloge… Kom er maar in!

2 likes

:joy: Ben je dronken? Een Seiko uurwerkje plaatsen boven een Seagull uurwerkje

2 likes

Ohja en als reactie hierop:

:joy::man_facepalming::face_vomiting:

2 likes

Je moet niet zo zeuren, schat. :joy:

2 likes

En jij moet doordeweeks niet zo vroeg beginnen met drinken pop :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Is dit misschien iets voor je? Seiko SNDF-serie

2 likes

Hey, de EMG ziet er ontzettend mooi uit. Kan ik ergens de precieze details hierover vinden? Ook @Logie schreef eerder dat de komende twee weken EMG limited editions zouden komen, zit daar een speciale reden achter?
Bedankt voor je reactie trouwens.

1 like

Goede vraag :+1:

Veel lees plezier

2 likes

De komende weken wordt de eerste batch van ongeveer 50 EMG’s verzonden, en er zijn altijd mensen die deze om een bepaalde reden meteen weer door verkopen. Vandaar Logie’s opmerking. Ik hoop dat je inmiddels het HFLE subforum hebt gevonden?

1 like

Ah okay, nou dat wordt dan hopen op het beste.
Ja, ik heb het topic gevonden. Wat ik er van begrijp is dat het zoiets is dat er een bepaalde serie horloges door een producent wordt geleverd. Ik heb me nog niet echt verdiept, dus dat zal ik nog doen.

Er is er net een te koop gekomen, zie het blauwe gedeelte.

Edit: Nu met link om het makkelijker te maken:

2 likes