Ik ben redelijk nieuw hier en pas kort serieus besmet met het virus.
Ik ben niet van plan om horloges uit elkaar te gaan halen e.d. (laat ik aan de experts over) maar ik wil wel graag zelf bandjes kunnen verwisselen en de kast kunnen open schroeven.
Wat heb ik hier nu precies voor nodig en waar kan ik dit (online) kopen?
Ik zag op de site van seiko5 een reparatiesetje voor 20 euro waar nog meer inzit dan ik eigenlijk nodig heb maar vraag me af of dat wel wat is.
Let wel, ik ga niet per dag 20 horloges open schroeven dus top kwaliteit hoeft ook weer niet maar het moet natuurlijk ook weer niet weggegooid geld zijn!
De kast openschroeven? Klinkt ambitieus maar let op vocht hoor!
Een rubberbal is het veiligst (qua krassen) en zo’n setje… ach.
Het is een keuze. Na een tijdje ga je toch voor de gele doosjes… B)-
Dus beter meteen dan maar > http://www.bergeon.ch/En/index.html
Jur
Dank u allen voor de wijze raad, na op de diverse sites te hebben rondgekeken heb ik besloten aangezien ik een beginner ben maar voor zo’n 16/1 beginnerssetje op E-bay te gaan voor maar liefst 3 pond 99 (daar kan ik me in ieder geval geen buil aan vallen)
Dank u allen voor de wijze raad, na op de diverse
sites te hebben rondgekeken heb ik besloten
aangezien ik een beginner ben maar voor zo’n 16/1
beginnerssetje op E-bay te gaan voor maar liefst 3
pond 99 (daar kan ik me in ieder geval geen buil
aan vallen)
oh, daar kun je je een hele grote buil aan vallen als je met je brakke kastopener een flinke kras op de achterkant van je horloge maakt.
maar goed, dan leer je meteen polijsten in de praktijk.
ik zit ook met het probleem dat ik aan 't “opstarten” ben, maar niet meteen de Bergeon-importeur van al zijn voorraden los wil maken.
bkwatch verkoopt veelal bergeon. cousinsuk heeft ook A*F (en dat zit er qua kwaliteit maar een klein tikkeltje onder lees ik in de reviews) voor vaak een stuk minder dan Bergeon en cousins heeft ook goedkopere andere tools. maar voor 3.99 heb je net een redelijke pincet bij cousinsuk. (een bergeon pincet kost trouwens ca. 20 EUR.)
maar goed, het kan een verstandige strategie zijn om eerst met een 5 EUR set te beginnen en te vervangen door beter gereedschap als je er achter komt dat je toch beter nodig hebt.
Na aanleiding van jou tip ben ik even gaan kijken.
Nu ben ik de gelukkige eigenaar van zo’n setje.
Ik moet betalen voor dit alles: 0,01 pond:D (en 5,99 GBP verzendkosten)
Dat is dus ongeveer 6.89819 EUR.
Nu moest ik een Pay Pal account aanmaken, die storten dan 0,01 op je rekening, en dat moet je dan bevestigen. Nu duurt dat altijd even. (ongeveer een dag)
Weet iemand hoe lang moet de verkoper wachten voor hij hem weer in de veiling zet?
Is het setje nu al van mij of kan de verkoper er nu nog onderuit?