Horloge tot 1500,- ....Seiko?

Ik zou een nieuw horloge willen kopen die tot 1500,- mag kosten. Nu zag ik echter een Seiko Premier staan (zwart horloge, zwarte band: SNP005P1) voor 595,- Dat is maar een flinke derde van mijn budget.
Maar nu zie ik hier nooit iemand blij zijn met een Seiko. Waarom is dat, is het zo’n gemeengoed dat een beetje liefhebber zijn neus ervoor ophaalt?

Calling Ruud, Lucien

Ik denk dat die twee samen genoeg Seiko’s hebben om half Nederland te voorzien.
Wat te denken van de Seiko Monster. Die heeft onderhand iedereen hier.

De meeste hier halen hun neus echt niet op voor Seiko, ik denk dat iedereen er wel een heeft in hun collectie.

Zoek maar eens op Seiko, krijg je maar 411 posts.

Probeer eens een seiko marine master.
Haal je net denk ik (2e hands dan):

-Foto van SCTF-

Yaffle,
Superblij met al zijn seiko’s

Ik ben blij met mijn Seiko’s. Jammer dat ik me geen Grand Seiko kan veroorloven, maar dat is dan niet anders :wink:

Hmm, met al mijn seiko’s ben ik nog steeds hartstikke blij, de mooiste Seiko’s zijn overigens niet in Nederland / Europa te koop.

Moet die 1500 euro in 1 keer op, of mag dat ook in etappes ?
De foto van Yaffle zou net wel/ net niet moeten kunnen voor 1500 euro. Redelijk uniek in europa maar voor 1500 euro is natuurlijk veel te koop.

Als liefhebber hoort een Seiko Monster of oude Duiker gewoon erbij !! Een oude Seiko Chronograaf doet het ook altijd goed in een collectie…

Ik heb mijn Seiko Monster van Ruud gekocht, en heb hem nog
steeds in mijn collectie.

Veel klok voor relatief weinig geld! krijg je géén spijt van.

Jörgen

Hi Reaper,

Ben juist erg blij met m’n Seiko’s vooral met mijn SNA 327 chrono all steel met alarm-datum wr 100 m,
en een prijs van $ 81,- op eBay van seller=pokemonyu Als dagelijks werkhorloge onovertroffen.

Seiko niet exclusief , maar waarschijnlijk het beste wat je kunt kopen moneywise.
en voor 1500 euro moet je zelfs wel een exclusieve Seiko kunnen vinden

groet, André

Het hoeft echt geen Seiko te zijn hoor, ik ‘liep’ er tegenaan en vond het een mooi horloge. Ik zoek een horloge dat, in mijn ogen, zowel iets sportiefs als iets chiques heeft. Wat vinden jullie eigenlijk van de Seiko uit de startpost?

Het horloge dat Yaffle noemt vind ik met alle respect helemaal niks. Ziet er in mijn ogen veel te degelijk uit.

Ik zag net ergens een Van der Klaauw Ceres, ook echt een beauty!

Behalve als je hem verkoopt :smiley:

Ruud

Het leuke van je budget is dat je die Seiko gewoon kunt kopen en nog een aardig bedrag achter de hand hebt voor als je nog eens tegen iets leuks aan loopt. Gewoon doen dus als je het horloge mooi vind, goed is ie zeker.

Ruud, die best wel blij is met z’n Seiko’s :smiley:

Ik ben in het bezit an dit fijne Seiko horloge en ben er zeer content mee. Daarnaast becshik ik over een Seiko Sportura. Ook deze bevalt zeer goed en blijft fraai.

…en ik ben blij met mij Seiko SLQ01 (limited)

Ik denk dat Reaper onderhand die Seiko wel al gekocht heeft… Even een topic van anderhalf jaar oud naar boven halen :stuck_out_tongue:

Met een budget van 1500 euro kan je een aardige verzameling opbouwen van alleen Seiko’s,b.v.chrono uit de jaren 70,bel o matic,verschillende 5jes van oud tot nieuw en tot slot iets in de categorie Monster.
Veel succes met verzamelen.

Aad

Ik krijg bij een Seiko altijd wat het Toyota gevoel :wink:

Guus

Ik moet bij Guus vaak aan de belastingdienst denken :wink:

Ruud

Ik had ongeveer het zelfde te besteden en wilde ook iets sportiefs maar ook goed te dragen bij nette gelegenheden
Ik ben in Alkmaar bij Oudes juweliers naar binnen gestapt en mijn wensen kenbaar gemaakt.
Binnen 5 minuten had ik 15 horloges van 700 tot 1700 euro voor me liggen en ben rustig aan het passen gegaan.

Via internet was ik op de Seiko premier gekomen maar eenmaal om vond ik hem te klein, verder wel een hele mooie klok.
Na een uurtje passen weg gegaan en heel Alkmaar door gelopen van de ene juwelier naar de andere en er bleef eigenlijk maar 1 horloge in mijn gedachte hangen. Dus 's middags terug gegaan en ben nu de gelukkige eigenaar van de Hamiton Khaki X-wind met bruine band.

Lekker zoeken en dan loop je er vanzelf tegen aan!

Zit ik te wachten op mensen die me om uitleg gaan vragen, krijg ik een reactie die ik weer niet snap :slight_smile:

Leg eens uit.

Guus

En de Seiko kinetic Direct Drive iets nieuws van Seiko kost geloof ik € 995,- zag ik in de Watching staan van deze maand best mooi, maar je moet wel van zeilen houden dus niets voor mij.

Guus Hiddink :wink: