Horloge uit bureaula

Heren

Kent iemand het merk mosla zou ook nog swiss made moeten zijn.
Klokje ziet er zeer oud uit met incablock en anti magnetisch, heb hier en daar gegoogled maar niets kunnen vinden.

met vriendelijke groet

Jaap Balder

Foto zou fijn zijn. Met of zonder bureaula.

Graag een foto erbij! (Je kunt foto’s uploaden door het zevende icoontje (van linksaf aan geteld) aan te klikken; het lukte zelfs mij!)

bedankt zover,foto komt maar kan even duren,Moet nl deskundige bijkomen misschien vanavond nog.

Hoe deskundig moet je zijn om een foto te maken?

5 likes

Mijn vader is de zestig gepaseerd, en ik kan met zekerheid zeggen dat hij ook ‘moet nl deskundige bijkomen misschien vanavond nog’ zou schrijven. Als ik hem bijvoorbeeld een serie foto’s stuur via wetransfer van een familie event, dan zit ik een avond later met plezier een kwartier aan de telefoon om hem door het geheel heen te loodsen todat het uitgepakt op zn computer staat

Dit ter illustratie; niet iedereen plaats ‘even’ een digitale foto in dit forum.

4 likes

Bedankt Ernst voor de reaktie en met wat hulp zou dat natuurlijk ook wel gaan lukken maar in dit geval is er sprake van een simpele vraag en daar is nog geen antwoord op gekomen,geloof niet dat een foto daar zo veel aan toe zal voegen. Ik blijf optimistisch met zoveel kennis en kunde hier aanwezig.

vriendelijke groet

Jaap

Een foto zorgt er voor dat forum leden kunnen kijken uit welk jaar het horloge ongeveer komt, welk uurwerk er in zit, andere nummers/tekst op horloge en ga zo maar door. Aan de hand daarvan is het misschien mogelijk meer informatie te vinden over het merk enz.

Heren met hulp ( eenmalig) de foto van dit klokje

Jaap

Beste Ernst,

Voor een ieder persoonlijk.
Mijn vader is zeker de 78 gepasseerd.
Maar weet als geen ander hoe en waar hij zaken op het internet moet plaatsen of reageren. Soms beter dan ik.
Ebay o.i.d. hebben geen geheimen voor hem.

Soli

Ernst
eigenlijk off topic:
Ik begrijp die mensen, die “onvriendelijk” reageren op aanvragen in de zin van "ik heb hier een horloge, wat is het waard"
Ik zie zelfs op de baai en andere verkoopsites artikelen voorbij komen met de beschrijving “schilderij” en met een foto, waarop hoogstens een lijst te herkennen is.

Omdat ik weet hoe scherp ik soms kan reageren, laat ik bij zulke vragen meestal maar een reactie achterwege.
MAAR, ik vind wel dat iemand, die een vraag stelt, in ruil voor de moeite die een ander voor hem moet doen, de beleefdheid kan hebben, een klein beetje - enigszins intelligente - informatie en een paar niet al te onscherpe foto’s mee te leveren.
Het is trouwens niet alleen hier. Ik zie het op diverse fora in diverse landen. En in mijn dagelijks leven in de IT ook (“er was een foutmelding, maar ik weet niet meer wat er stond” zei de klant) En het maakt me toch wel een beetje moe.
Als ik ooit eens tijd en zin heb maak ik een topic om vast te plakken met een gebruiksaanwijzing voor nieuwelingen “hoe stel ik als nieuweling een vraag”

Nu weer on topic van jouw post
Ik begrijp het volkomen, nee ik zeg het anders: het is absoluut zinvol als iemand - zoals jouw vader doet - keuzes maakt. Electronica of IT voor op het water ja, voor de rest van het leven nee of slechts met mate. En zijn voordeel: als de stroom uitvalt weet hij hoe een kaart gebruikt moet worden.
Maar ik neem ook aan, dat hij - als hij je om hulp vraagt - zelf al over het “probleem” heeft nagedacht en de hem beschikbare gegevens op een rijtje heeft gezet.

En die laatste zin is denk ik de samenvatting van de inhoud van mijn topic als het ooit komt.

2 likes

Ken het niet, maar ‘Google is your friend’. Uit een verlopen Ebay add
deze info: Aus dem Hause GebrĂŒder Kuttroff Pforzheim stammt diese Armbanduhr!

Het zou dus Duits kunnen zijn. Lijkt me ook logischer dan Zwitsers omdat er anders wel haast zeker Swiss Made op de wijzerplaat zou hebben gestaan.

Groet,
Arjen

Arjen,bedankt voor de voor de info ga hiermee wat verder zoeken,is allemaal niet zo heel belangrijk maar voor familie historie misschien nog wel relevant.
Lees vaak allerlei info op dit af en toe leuke forum,men moet bedenken dat dit forum ook voor de minder ingevoerde horlogefreaken is. Soms wat onhandige info maar dat is dan de onbekendheid met dit fenomeen. Wens eenieder een zonnige en gezellige dag toe.

Jaap

Jaap
bij Mikrolisk.de vind ik deze notitie:

Mosla
Armand Ducommun-MĂŒller / Duc Watch Factory
Uhren, Uhrenteile; La Chaux-de-Fonds, Schweiz;
registriert am 22.3.1923
Als je dan toch op die site kijkt, zoek dan ook even naar ducommun-mĂŒller. Ze waren goede klanten bij het merkenbureau, 70 stuks!

En zie ik onder de zes niet iets staan? Helaas is het onder de buiging van het glas, dus vergroten helpt niet. Maar jij kunt het met een vergrootglas zeker beter zien. Staat er Swiss?

Hallo Maurits ga zeker zo even kijken op die site en voor zover ik het kan zien staat er inderdaad swiss, er staat overigens ook op de achterzijde swiss made.
Enig idee hoe oud het klokje is? wij denken nl dat het afkomstig is van de grootvader van mijn vriendin. Na opwinden loopt het prima toch bijzonder hoor.
na zeker 35 jaar in de inmiddels welbekende bureaula.

Al eerder getoond bij een ander item. De Certina die ik uit de nalatenschap van mijn vader mocht ontvangen en die een jaar of achttien achteloos onder in de la, onder zakdoeken en sokken, stil lag te liggen. Dit horloge ondergaat momenteel een servicebeurt bij een van de forumleden. Kijk met verlangen uit naar de terugkeer!

Fijn idee om iets te dragen dat lief en leed heeft meegemaakt binnen de familie,veel draagplezier