Horloge uit de US via Ebay... soms staat er

Douanediensten en internationale tracking aangeboden

Is dit verstandig om deze optie te kiezen, of kan je ook identiek hetzelfde horloge kiezen waar dit NIET wordt bij aangeboden en dan maar hopen dat je door het net glipt ?

PS: Het moet naar België en ik dacht dat 22 euro of zo het maximum bedrag was om een vrijstelling te krijgen.

1 like

Het voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn dat je pakje tijden ter controle wordt achtergehouden. De prijs daarvoor is inderdaad de doorglipfactor, hoewel die vanuit de VS wel aardig klein is geworden.

Ik koop toch vrij veel uit de usa (soms tientallen pakjes per maand) en ik moet zeggen dat misschien 1 op 10 aankomt zonder controle van de douane.

Nu gaat die controle altijd vrij snel, heb geen ervaring met lang achterblijvende pakjes.

Overigens, moest je iets bestellen onder die limiet van 22€, zorg dan zeker dat het niet via BPost geleverd wordt, want die afzetters bieden het gewoon toch bij de douane aan en rekenen u dan +20€ “aanbiedingskosten” extra.

Ik vraag de verkoper er altijd op te zetten dat het “watch parts” zijn. Tot nu toe nog geen ene cent hoeven te betalen aan douane. klopt af op hout

2 likes

Nu is het wachten op de moraalridders :wink:

1 like

Zo vaak bestel ik niet uit de US, maar een paar keer gedaan dus kan ook daar aan liggen. US is trouwens drama de laatste tijd met de dollar…