De laatste maanden is er alhier plots een ernstige belangstelling voor horloges ontstaan.
Heb er een paar gekocht, en kwam in een vergeten hoekje plots het oude horloge van mijn vader tegen. Een horloge zonder bodemplaat!
Hoe zou men zo n ding moeten repareren?
Niet dat het nodig is wat het klokje loopt ondanks al die jaren nog als nieuw.
Het is een handopwinder, en in de bodem staat dat men tool 107 nodig heeft.
Wie weet waar ik het over heb?
Ik weet eerlijk gezegd nu niet wat je bedoelt met bodemplaat, doel je op de caseback (de achterklep) of de wijzerplaat? Hoe dan ook praktisch elk horloge is op een of andere manier wel weer mooi te krijgen, maar dan speelt wel mee in hoeverre dit economisch verantwoord is (de emotionele factor nog niet meegerekend).
Over wat voor merk/model horloge hebben we het eigenlijk? En nog belangrijker, waar zijn de foto’s?
Helemaal in een keer goed Frans, ga je door voor de koelkast? (lol)
Het is idd een Omega Seamaster cosmic, ik ga er een nieuwe band bij zoeken en dit "vergeten"uurwerk zeker dragen.
Het was als raadsel bedoeld G.
Foto s plaatsen lukt mij ondanks adviezen via p.b. nog steeds niet maar het is precies zo n horloge als op onderstaande link staat, alleen zonder datum.
Als er nog iemand een passende Omega band heeft, hoor ik dat graag------------------------------------------------------
Ik weet eerlijk gezegd nu niet wat je bedoelt met
bodemplaat, doel je op de caseback (de achterklep)
of de wijzerplaat? Hoe dan ook praktisch elk
horloge is op een of andere manier wel weer mooi
te krijgen, maar dan speelt wel mee in hoeverre
dit economisch verantwoord is (de emotionele
factor nog niet meegerekend).
Over wat voor merk/model horloge hebben we het
eigenlijk? En nog belangrijker, waar zijn de
foto’s?
Helemaal in een keer goed Frans, ga je door voor
de koelkast? (lol)
Het is idd een Omega Seamaster cosmic, ik ga er
een nieuwe band bij zoeken en dit
"vergeten"uurwerk zeker dragen.
En… misschien toch eens bij een horlogemaker laten controleren of ie wellicht toch een beurtje nodig heeft.
Het zou zonde zijn als de tandwieltjes door uitgedroogde olie gaan slijten.
Koesteren en af en toe verwennen met wat verse smeermiddelen!