Horloge uit Japan

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een horloge uit Japan gekocht maar nu zit ik mij zo af te vragen hoe het zit met stralingscontrole e.d.
Worden goederen uit Japan altijd gecontroleerd hierop? Ik weet dat met voedsel wel gecontroleerd wordt.
Moet ik mij hierover ook zorgen maken voor bijvoorbeeld mijn Seiko of Citizen die ik koop in de winkel?
Misschien hele domme redeneringen van mij maar ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Misschien weer Rob van Monsterwatches hier oo wel meer over aangezien hij veel handel uit Japan haalt.

Ronald

Geen idee, maar waarom de zorgen?

Ten eerste zullen Japanse autoriteiten zelf wel een stralingscontrole uitvoeren
op voedsel en andere stralingsgevoelige materialen.
Maar in Nederland zullen horloges hier niet ( meer ) op gecontroleerd worden
5 jaar geleden werd er nog wel gecontroleerd op auto’s en voedsel.

Volgens mij zit er altijd een straling rapport bij horloges uit Japan zodat de douane weet hoe te handelen.

1 like

5 likes

Nou de fabriek van bijvoorbeeld Citizen ligt inn of bij Tokyo en dat ligt weer vlak bij Fukushima. En dat verhaal is wel bekend.
Misschien denk ik te veel hoor (krijg ik pilletjes voor ;-)) maar wilde gewoon eens weten wat jullie, mede horlogeliefhebbers, hiervan vinden.

Aha. Nou heb kort geleden mijn nieuwe Seiko ontvangen en ik gloei nog niet :grin:
Heb zo’n vermoeden dat ik meer straling oploop van alle WiFi en GSM/LTE bronnen.

Extra vroeg aan de whiskey gegaan vandaag? :couple_with_heart:

dus

Laat je niet gek maken door één domme en uiterst onvriendelijke opmerking.

Carry on… :wink:

[quote=“daffie, post:12, topic:92610”]
Laat je niet gek maken door één domme en uiterst onvriendelijke opmerking.

meer pittbull dan peaceandlove…

Welkom Watts!

Ik heb geen verstand van straling en al dat gebeuren, maar ik wil je in ieder geval vriendelijk en hartelijk welkom heten op dit geweldige forum!

Trek je aub niks aan van degene die je net heeft aangevallen, hij heeft blijkbaar niet zo’n prettige kerst tot zover.

Een stralingsvrij 2017 gewenst! :joy:

Ik denk dat het met de stralingsnivo’s niet meeevalt maar dat je je er beter niet al te veel zorgen over kan maken. Anders wordt je net als ik.

Merry XMAS

1 like

Ik werk zelf met straling en radioactief materiaal en weet hier ook wel een paar dingen vanaf en kan je gerust stellen dat het zeer zeer onwaarschijnlijk is dat jou horloges ook maar enige vorm van radioactiviteit bevatten, kan er een heel verhaal van maken waarom dit niet zo is maar zal je dat besparen.

Veel plezier met je horloges :blush::+1:

1 like

Dank je voor je reactie. Mocht je zin en tijd hebben zou je het dan in het kort uit kunnen leggen? mag ook in een PB.
Ik vind het ondanks dat ik het een enge business vind toch ook zeer interessant.

Heel erg bedankt alvast

Ronald

Als je al pilletjes krijgt omdat je kennelijk teveel denkt, dan is het misschien handig om dit los te laten en voor ons om dit niet verder te voeren…

Slotje?

1 like

Gisteren anders mooi wel een seiko binnen gekregen. Vandaag lekker de hele dag aan in het zonnetje. Kom ik net in mijn kamer:

Ding geeft me toch licht :wink:

3 likes

Heerlijk dit! Ik zeg wijd er maar eens goed over uit. Mijn Seiko licht groen op in het donker, staat waarschijnlijk bol van de radioactiviteit!

1 like

Deze heb ik ook uit Japan laten komen, en het is een stralend horloge!

2 likes

Hebben ze Seiko’s met geigerteller als complication? Lijkt me geen overbodige luxe tegenwoordig!