@Richard1973 Dankje, Richard! Foto’s maken het een stuk leuker. De foto van mijn aanwinst. Ben er erg blij mee. Inderdaad een groot horloge, maar dat vond ik juist één van de bijzonderheden en vind het niet misstaan. Leuk vind ik ook het klepje achter dat je open kunt maken en waar je het mechanisme ziet, de strap die onder het horloge door gaat en het feit dat het een opwindhorloge is. Kortom, een erg leuke heruitgave dus van het vroegere horloge dat ging van de broekzak naar de pols . Het was, net als voor iedereen waarschijnlijk die zijn of haar eerste ‘mooie’ horloge koopt, moeilijk een keuze maken maar dat is gelukt! Hoop er lang plezier van te hebben, zuinig zal ik er iig op zijn.
Foto is, zo zie ik nu, gemaakt op een moment dat de uurwijzer gelijk loopt met de minutenwijzer waardoor het een éénwijzerhorloge lijkt haha.
Heb in de zoektocht ook gekeken naar o.a. de Tissot Tradition Powermatic 80 Open Heart (zilveren stalen band), Rado Ceramica (nieuwe zwart matte), bell ross v1 92, Baume & Mercier Classima.
Allemaal weer heel verschillend en allemaal bijzonder. Ook zijn veel van de horloges toch weer wat duurder en het moet ook een beetje leuk blijven allemaal. Temeer omdat ik net ben begonnen met deze hobby
Collectie bestaat verder uit vijf veel goedkopere quartz horloges van een paar tientjes van Lorus (2), Casio, Seiko en Hugo Boss. Maar ook dit zijn fijne horloges, niets mis mee. Met dure mechanische ga je toch wat minder makkelijk sporten bvb.
Natuurlijk, de grote zoektocht is voorbij, maar ik zal toch regelmatig nog even langskomen bij HF. Ik zal jullie alleen niet kunnen helpen met technische vragen over horloges, want daar zijn jullie veel beter in