Horloge update (lange post!)

Hallo allemaal,

Vandaag mijn derde horloge in enkele maanden tijd ontvangen. Het lijkt me daarom leuk dit met jullie te delen. Vanmiddag heb ik wat foto’s geschoten (had geen zin de horloges goed op tijd te zetten :P) en ga nu een leuk verhaaltje neerzetten. Dit kan wel eens een lange post worden, daarvoor alvast mijn excuses :smiley:

In juni waren mijn vriendin en ik 3 jaar samen en ik wilde iets voor ons beide kopen om dit te vieren. Ik had mijn vriendin inmiddels aardig aangestoken met mijn horloge interesse, en daarom in maart besloten om een horloge ‘setje’ te kopen voor deze gelegenheid (ik zag dit als een soort ‘vriendschapskettinkjes’, maar dan anders ;)). Mijn keuze was gevallen op de Alpha ‘date just’, die er zowel voor dames en heren is. Beide horloges al in april ontvangen en in de kast bewaard tot eind juni. Ze was er helemaal blij mee toen ik het had gegeven, helaas was de band van haar exemplaar erg slecht, dus haar horloge teruggestuurd naar Alpha in Hong Kong ter reparatie. Zo’n 6 weken later kregen we het horloge terug, helaas bleek al snel dat het horloge vele minuten inhaalde in enkele uren. Dit een klein weekje aangekeken maar er was geen verbetering, dus toen nogmaals het horloge opgestuurd (kost wel bijna €6 per keer). We wachten nog op een reactie van Alpha.

Mijn exemplaar was echter prima in orde (heb wel wat mixed feelings). Zoals de foto laat zien is het een grijze wijzerplaat met een president band:

Het horloge draagt buiten verwachting comfortabel!

Toen was het begin juli en het begon alweer hard te kriebelen (de Alpha was immers in maart al besteld :P). Hoog op mijn verlanglijstje stond een Marina Militare. Ik had hier enkele maanden geleden al eens een topic over gestart, en mede door de aanbevelingen van van enkele forumleden ben ik gegaan voor een van Getat (op WUS zijn de reacties ook altijd positief). Het mailcontact met hem was zeer prima, en uiteindelijk voor onderstaand horloge gegaan.

Het horloge:

Hier een poging om de sandwich dial vast te leggen:

Ik had het horloge in eerste instantie besteld met een donkerbruine leren band. Maar… Getat heeft op zijn site twee soorten gespen, een pre-V en een premium. De eerste is een normale gesp, terwijl de premium meer een gesp lijkt voor een broekriem. Hierom had ik de pre-V gesp besteld, helaas kwam het horloge met de premium erop. Na een mailtje gaf hij aan dat hij wel een normale gesp na zou sturen, ook daar is het nog op wachten (gaat lekker hè…??). Zie onderstaande foto voor de leren band. Voor sommigen is die gesp wellicht erg cool, ik vind het een beetje teveel van het goede. (Overigens had ik in de tussentijd via eBay een zwarte band besteld hiervoor, dat staat ook leuk vind ik).

Het was inmiddels eind augustus en ik vond het tijd voor wederom een nieuwe aankoop. In mijn groeiende collectie had ik nog geen duikhorloge (op een ice watch style horloge na die ik 1,5 jaar geleden kocht). Nou was ik al tijden plaatjes aan het kijken en reviews aan het lezen / bekijken, ik had alleen nog geen keuze gemaakt voor een duikhorloge. Hoog op mijn verlanglijstje stonden een Orient Mako XL en een Seiko SNZH53 (blauwe fathoms). Deze horloges pasten ook goed binnen mijn budget. (Ook een optie was een blauwe Alpha ‘SMP’, ik was echter niet zo geneigd weer voor Alpha te gaan gezien de problemen met de lady date just). Met andere woorden, ik wist het eigenlijk niet precies…

Totdat ik een foto zag van de Seiko SKZ325 Stargate. Ik had deze al eens gezien maar het was om wat voor reden ook nooit blijven hangen. Nu dus wel. Ik heb me online behoorlijk ingelezen en (mede omdat het horloge niet meer geproduceerd wordt) vorige week de knoop doorgehakt: het horloge bij Monsterwatches besteld. Rob had het horloge op voorraad alleen de band even niet, maar deze was al wel besteld. Afgelopen donderdag kreeg ik bericht dat hij binnen was. Gisteren betaald en via de mail de overdracht afgehandeld, en vanmiddag kwam de postbode mij al blij maken! En nu de foto’s:

Het horloge:

Erg mooi hoe de kast gevormd is!

En leuk hoe het glas en licht bovenuit steekt:

Ik ben er helemaal blij mee! Voorlopig is het even genoeg geweest, mijn budget is na de Stargate helemaal op. Ik heb op dit moment genoeg variatie om lekker te kunnen afwisselen :slight_smile:

Hier nog enkele foto’s van alle drie de horloges:

Alpha:

Marina Militare:

Seiko:

Past maar net zo:

En ten slotte een groepsfoto:

Bedankt voor het lezen! :smiley:

Gr, Peter

Leuk om te zien hoe langzaam maar gestaag de horlogebesmetting doorzet als je eenmaal geïnfecteerd bent.
Serieuzer: leuk om te zien dat een aardige en veelzijdige collectie helemaal geen enorme kapitalen hoeft te kosten.
Goed gedaan hoor!

grootmokum Schreef:

leuk om te zien dat een aardige en

veelzijdige collectie helemaal geen enorme
kapitalen hoeft te kosten.

Goed bezig!(tu) En helemaal met bovenstaande eens!:slight_smile:

grootmokum Schreef:

Serieuzer: leuk om te zien dat een aardige en
veelzijdige collectie helemaal geen enorme
kapitalen hoeft te kosten.
Goed gedaan hoor!

Bedankt! :slight_smile:

Ik had hiervoor al een andere Seiko Superior en een Tissot chronograaf gekocht. En dat in een maand of 9, haha! Maar inderdaad, al die horloges samen zijn pas een fractie van een Rolex o.i.d.

Leuke collectie. En ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers :~

Gezien de gestaagde uitbreiding van de infectie wordt het tijd voor quarantaine :wink:

Proficiat met je aanwinsten. Wel balen van die Alpha. Hoop dat het goed gaat komen.

Erg leuk verhaal en de opbouw van je klokjes vind ik een goeie keus (tu)
Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.
GR harb