Ik heb nog steeds het geluk om mijn vader bij mij te hebben. Toch hield het mij wel eens bezig dat ik, juist als horloge fanaat, het prachtig zou vinden om met zijn horloge een mooi aandenken te hebben. Nu is mijn vader v.w.b. horloges erg nuchter en draagt ze enkel voor functionaliteit, wat dus betekend dat hij 10 euro marktkraam klokkies draagt. Natuurlijk ga ik zo’n klokje ook koesteren en vast dragen …het was van hem.
Dit weekend weer even bakkie doen bij mijn pa. Kwam horlogepraatje even aan bod want ondanks dat hij er minder om geeft, valt het hem wel op als ik een NA draag. Het kwam er op neer dat we op zolder zijn gaan zoeken naar zijn oude horloges. Een doosje met een volledige geschiedenis van al zijn gedragen uurwerkjes werd gevonden. Geweldig om daar in te snuffelen. Alles was defect, hij kocht alleen iets nieuws als het niet meer goed liep. Tussen deze jongens vond ik toch een interessant stukje. Voor mij een onbekend merk. Meteen viel de mooie vintage staat en het incablocje op, en …er zat warempel nog leven in.
Heel blij met dit vintagewerkje ben ik naar huis gegaan. Ik ben van plan het in betere staat te krijgen. Het loopt te snel dus zal het laten demagnetiseren en servicen. Het glas wil ik een polijstje geven. De investering zal absoluut niet renderen, zoveel is het niet waard schat ik in, maar dat boeit niet. Ik heb een mooi werkend vintage horloge als hommage aan mijn oude heer!! Hoe fijn is dat!
Voelt goed dit te kunnen delen met mede horlogisten op dit forum. Er zijn er vast die dit snappen.
Nou en of. Ik draag regelmatig een horloge dat van mijn opa is geweest. M’n vader heeft helaas niets met horloges dus wanneer die het tijdige voor het eeuwige gaat verruilen moet ik iets anders gaan verzinnen
Leuk he? die familiestukjes. Inderdaad koesteren, zuinig op zijn en af en toe eens dragen.
Hieronder v.l.n.r. de Lemania van mijn opa, de Olympic van mijn nog niet zolang geleden overleden schoonvader en de Zodiac van mijn vader. Lopen allemaal nog; de Olympic en de Zodiac met het originele bandje. Mijn dochter draag af en toe het doublé Seiko Quartz klokje van mijn moeder, haar oma dus.
Hendrikjan, wat een prachtig exemplaar. Ik heb er net zo een, ook van vaders. Maar de jouwe ziet er duidelijk beter uit.
De eerste post in dit draadje: mooi horloge en alleen al vanuit emotioneel opzicht dr moeite van het opknappen waard.
Ik heb hem na het overlijden van mijn vader laten opknappen. Servicebeurt , nieuw bandje en een nieuw glas.
Mijn vader kreeg m voor 25 trouwe jaren van zn werkgever.
Draag m eigenlijk te weinig maar wel met eerbied.