Ik ben voor een cadeau opzoek naar een horloge dat qua design lijkt op de Armani AR5878 maar dan van een horloge merk is en niet van een mode/plak merk als Armani.
Budget is circa 100-150 euro. Ik hoor graag of jullie hier misschien suggesties hebben voor naar welke merken en types ik kan kijken. Alvast hartstikke bedankt voor de hulp!
Als het Armani horloge het horloge is die je graag wilt, dan zou ik me niet storen aan de kreten modemerk en plakmerk. Gewoon lekker die Armani kopen voor €100-€150 maakt het wat mij betreft niet uit of het een plakmerk is.
Met jouw budget zou je het beste kunnen zoeken naar merken als; Fossil, Casio Edifice, Breil en volgens mij is er ook nog een Vostok Europe dat wel wat op dit horloge lijkt. Zal kijken of ik een plaatje kan vinden! En houd de website watch2day goed in de gaten, daar komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.
Edit: die Vostok is toch anders en ook een pak duurder dan €150
Edit 2 : De outlet bij watch2day is nu geopend, veel horloges voor een mooie prijs!
Eens met de mensen hierboven. Een echt horlogemerk (wat dat ook betekent…) vinden binnen je budget is sowieso een uitdaging en beperkt je een beetje tot Seiko en Oriënt. Beide trouwens prima keuzes, maar ik kan niet direct een quartz chronograaf bedenken die hierop lijkt.
Daarnaast vind ik dat van de modemerken Armani op zich nog best smaakvolle dingen maakt. Ik zie echt 100x liever iemand die een leuke Armani draagt dan een imitatie van een duurder merk.
Qua design vind ik deze Armani niet eens onaardig.
Doet me qua look and feel ergens een beetje denken aan de Dan Henry 1970 diver compressor ($250,-) (geen chrono en hij lijkt in de verste verte niet op de Armani, maar ik sla meer aan op de oranje/zwart combi en een horloge dat in de buurt blijft van je budget).
Heb net even zitten googlen (want het is dát, of werken) en als we de eis loslaten dat 'ie op de Armani moet lijken, heeft Seiko in de buurt van je budget leuke quartz chronografen:
Of als je voor het oranje gaat en het niet erg vind dat het er wat meer vintage uitziet, dan is de Breil Manta reissue misschien wat voor je. Hoewel Breil tegenwoordig niet echt een reputatie als liefhebbersmerk heeft, was het van oorsprong een zeer respectabele producent van duikhorloges. Hoewel dit absoluut een kopie is van een historische diver, is het wel een kopie die is uitgebracht door het originele bedrijf:
Hoi Ray,
Wat vind je mooi aan de Armani? Kleur, formaat, chronograaf, band? Heb je hem zelf al eens om de pols gehad? (lijkt mij een fors horloge qua design)
Misschien vind je deze ook mooi (is er in verschillende kleuren).
Als dat merk aan je eisen voldoet, kan je eens naar Festina kijken. Die zitten wel in de buurt van je budget. Tissot is net iets erboven, maar die heb ik zelf redelijk hoog zitten wat betreft prijs/kwaliteit.