Sinds enige tijd ben ik enorm met horloges bezig en die bezigheid is mijn vader natuurlijk ook opgevallen. Zelf heeft hij niets met horloges, maar hij heeft wel een horloge van zijn vader geërfd. Dat horloge heeft hij vandaag eens tevoorschijn getoverd. Het horloge zal niet veel waard zijn, ik vind vergelijkbare modellen voor 100-200 euro online, en dat lijkt me al aan de hoge kant om eerlijk te zijn. Omdat het een familiestuk is ben ik uiteraard wel benieuwd of iemand mij meer over de achtergrond van dit horloge en het merk kan vertellen!
Mooi horloge
kan er zelf niet veel over vertellen alleen dat die uit de jaaren 70 komt waarschijnlijk van een de vele kleine horloge bedrijfen uit die tijd
Doublé jaren 70 dress watch.
Maak de kast mooi schoon met een doekje, geen papier gebruiken dat krast, of beter een cape cod doekje/zilverpoetsdoek en een sateprikker.
Polijst het plastic glaasje met wat polywatch, koplamppolijst of hee tandpasta. Of laat dit doen door een horlogemaker (niet te verwarren met juwelier), ga vooral niet zelf proberen het horloge te openen, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.
Daarna laat je een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.
Daarna zet je er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!
Welnee joh! beetje schoonmaken en poetsen en een beurt die hier op het forum afhankelijk van de benodigde onderdelen ruim tot zeer ruim onder de honderd eypo blijft.
En die fixo-flex band (een merk band dat naar verluid niet de haren uit je arm trekt maar desalniettemin een paar jaar geleden failliet ging) in de ultrasooncleaner en bewaren, zo typisch voor de seventies!