Vandaag zat ik een filmpje te kijken over mijn opa. Dit was ruim 14 jaar geleden. Mijn opa kreeg op die dag een horloge cadeau van de gehele familie. Opa leeft niet meer en het horloge is niet in mijn bezit. Ik ben erg benieuwd welk merk/ type horloge dit is. Wellicht kan dit forum mij verder helpen.
Dag Twan,
Ik herken het merk. Het is een Oriënt. Ik gok dat het een automatisch of zelfopwindend horloge is. Dit omdat ik de tekens onderin te lang vind om het woord Quartz te vormen.
Er zijn vast mensen die meer van dit merk kunnen vertellen.
Op zich goed gereduceerd van @Pedersen maar ik zou niet uitsluiten dat het een quartz is. Het kroontje is nogal klein voor een mechanisch horloge, misschien staat er boven 6 uur iets in de trant van ‘water resist’.
Het lijkt inderdaad een Bambino V5 maar dat is deze niet. De bezel lijkt een stuk ronder en de caseback is doorzichtig bij de V5 en bij deze niet. Wat me ook opvalt is dat het logo, wat vele HF-leden zo’n mooi logo vinden, ontbreekt op de wijzerplaat. Dit is overigens niet heel gek maar meestal zie je ze met logo. Hier een voorbeeld. https://www.vinted.nl/items/3333868910-orologio-orient
Het makkelijkst zou zijn om er enkele catalogussen op na te slaan uit dat jaar ± 2009. Ik heb deze zo zelf niet kunnen vinden op het internet maar misschien heeft een lid deze in zijn/haar database.