Horloge van mn vader

Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw op dit forum, ik ben al wel een behoorlijke tijd aan het lezen en word eigelijk steeds enthousiaster.
Ik heb de volgende vraag:

Van mn vader heb ik een horloge geerfd, het enige wat ik ervan weet is dat het Lincoln is 17 steens. De kast was ooit verguld maar daar is nog maar weinig van te zien. Het uurwerk loopt misschien nog wel maar omdat de secondewijzer los ligt lopen de wijzers daar tegen aan dus is het weer snel gebeurd.
Weet iemand of dit horloge het repareren waard is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties

Bedankt alvast Adrie

Alleen het feit dat ie van je vader is geweest maakt het al het repareren waard! Een losse secondenwijzer lijkt me zo gefikst.

Hoi Snooker,

Dat begrijp ik wel. Waar het mij omgaat is dat een algehele restauratie die moeite waard is. Gezien het merk en de kwaliteit van het uurwerkt. enz. Anders houd ik em gewoon als aandenken zoals ie is.

Bedankt en groeten

Je kunt 'm opnieuw laten vergulden, dat is best aan de prijs en Lincoln is geen topmerk. Dus als investering als je 'm zou willen verkopen haal je het er nooit uit. Maar wie verkoopt het horloge van z’n vader als je daar emotionele waarde bij hebt?

Misschien praat het wat makkelijker als je een foto van het horloge laat zien. Lincoln is inderdaad geen topmerk, en verkopen zul je het horloge waarschijnlijk toch ook niet. Misschien is het ook wel - uit emotioneel oogpunt - de moeite waard het horloge te bewaren en te laten zoals het is.
Je kunt het wel uitvoerig restaureren, maar ja, dan is het toch niet echt meer het horloge van je vader!