Horloge van ontwerper Michael Young

Horloge ontworpen door de iternationale designer Michael Young. Hij werd in 1966 geboren in Sunderland in Groot Britanië. Midden jaren 90 maakte hij furore met een heel nieuwe vormentaal die al snel als de loungestijl de wereld veroverde.
Dit horloge heeft hij ontworpen.
Het is wel een kwarts, maar de kast is van metaal en de horloge band is van rubber.
Maar mooi ontwerp en ik moest dit horloge toch bij mijn verzameling voegen.(gekocht bij de Kijkschop.nl voor 70 euro)
Misschien zijn er hier die iets meer over het horloge kunnen vertellen.
In hoeveel stuks worden deze gemaakt. Heeft dit waarde voor later enz….
Geef uw mening eens.

Apart en modern ontwerp. Wel leuk vind ik en dat voor 70 Euro. De waarde voor later? Geen idee, hangt er denk ik van af hoe beroemd de ontwerper later zal zijn. Mooie foto’s trouwens.
Veel plezier met je nieuw aanwinst.

Groeten, Tom V.

Beroemd is de onwerper al, dus dat is niet de vraag. In kringen van “design”-liefhebbers, dan.

Alleen, als horlogeontwerp vind ik het niet veel; de maandaanduiding is raar (deels in cijfers, deels in letters, cirkel van de subdial is raar), de subdials zitten hinderlijk tegen de minutenindexen gepropt. Drie keer dezelfde vermelding hoe waterdicht het geval wel niet is. Alles bij elkaar vind ik het maar een rommelig en slecht leesbaar geheel.

Maar eerlijk gezegd vond ik die fiets die hij voor Giant had ontworpen ook al spuuglelijk, en daar kun je ook gewoon op fietsen; dus trek je er niets van aan en geniet van dit horloge als jij hem leuk vind!

Laat ik het zo zeggen… het is niet mijn smaak.

Ik vind het wel een leuk ontwerp, Jan. De kastvorm in combinatie met de bandaanzetten, de band zelf, de wijzers,alleen het logo van Youngs is er wel erg grof op gekalkt.
de waarde zal wel geen spectaculaire ontwikkeling door gaan maken, de oplage zal ongetwijfeld groot zijn, als ze via de Kijkshop worden verkocht.
wat zijn eigenlijk de afmetingen van deze Youngs ?

groet, André

De kast is 43mm.
Wat ik me wel afvraag of deze ontwerper nog andere horloges ontworpen heeft.
Als ik google gebruik, vind ik er niks over terug.
Dus zal wel een uitspatting geweest zijn van deze ontwerper.
Wat ik wel vind dat de meeste ontwerpen die hij gemaakt heeft niet zo mooi zijn.
Ze zijn wel altijd zeer functioneel.VB…ben normaal niet voor rubbere banden.Maar rubber heeft de ronding van de pols en zit als gegoten.
De fiets die hij voor Giant ontworpen heeft. Vind ik dan niet mooi
Horloge vind ik dan wel mooi.

heel leuk horloge en een heel aparte bandaanzet