Horloge van opa gekregen, interessante tijdmetingen

Dat is een aanname die je doet, heb je al ooit eens een Seiko laten servicen? Nee? Ik wel, meerdere.

Ik zeg toch nergens dat je geen advies mag geven, ik zeg dat Chris zijn weg wel zal vinden.
Waar je aan voorbijgaat is dat er hobby horlogemakers op het forum zitten die aantoonbare ervaring hebben met het servicen van Seiko horloges, maar dat niet voor hun beroep doen en er dus ook geen uurtarief van een beroepsmatige horlogemaker op na houden.

En ja, ik breng mijn Rolex ook niet naar een hobby horlogemaker.

Natuurlijk is het wel een argument, service aan een apparaat (welk dan ook) mag best in verhouding staan tot de aankoopprijs, zeker als er alternatieve service beschikbaar is.

Ik denk dat de prijs van Seiko zelf ook prima te verantwoorden is, wat ik enkel wil aangeven is dat er alternatieven zijn.

2 likes

Je unieke horloge van opa brengen naar een hobby henk om een paar tientjes te besparen.

Prima :call_me_hand::+1:

Ik stop met deze discussie :sweat_smile:

2 likes

Dat is wel een vrij onrespectvolle sneer naar onze kundige horlogemakers hier op het forum, niet?

Ik vind overigens dat je gelijk hebt hoor. Ik zou zelf ook een alternatieve horlogemaker al dan niet van het forum overwegen (voorheen overigens ook vaak gedaan).

Snap de opmerking niet helemaal dat je niet weet waar je de 170 euronen aan besteedt worden.

Simpel om je horloge weer functioneel te krijgen ipv de sneeuwbui op de timegrapher :wink:

Kan niet in uw portemonnee kijken maar ik zou het er lachend voor betalen, vind het horloge mooi, en dan ook nog eens van uw opa.

Maar kan zomaar uw stijl niet zijn.

Anyway ik vind het echt mooi, dus hoop echt dat hij in ere gehouden wordt !

1 like

Dit, is wat anders dan

dit.

Want een kundige horlogemaker zal niet ver onder die 170 euro zitten.

Iedereen bedankt voor het advies. :+1:

Ik ga een horlogemaker hier op het forum zoeken voor de job. Ik lees dat dat misschien niet veel zal uitmaken qua prijs (prima), maar het idee van de gemeenschap supporten vind ik ook wel wat hebben.

1 like

Nu al nieuwsgierig naar de before and after timegrahpher pics :grinning:
Denk oprecht dat u er geen spijt van krijgt, heb zelf tijdje geleden een seiko5 laten reviseren en daar nog steeds veel plezier van.

1 like

Seiko vervangt meestal het uurwerk bij een modern horloge. Voor 170 euro kan Seiko t niet uit elkaar halen en oliƫn. Ik weet niet hoe dat zit met vitage seiko.

Bij een horlogemaker van het forum weet je in elk geval wat er precies gaat gebeurenā€¦

En dat Seiko er niet gewoon een modern uurwerk intikt.

2 likes