Horloge van Opa... is er nog iets aan te redden ?

Ze hebben allemaal gelijmd gezeten, want er zijn geen gaatjes in de wp en pinnetjes in de indexen. Geen notie wat voor lijm.

1 like

Mooi vakmanschap! Geniet ervan.

1 like

Nog maar even een daglicht shot.
Komt hij nog meer tot zijn recht

10 likes

Ziet er heel erg mooi uit en prachtig gerestaureerd. Veel plezier ermee.

Groeten,

Coos

1 like

Top hoor. Weer een waardevol horloge gered,

1 like

Kijkje van binnen - werkje is een hele vroege ETA, een 1080:

Zit iets slijtage op het centrumradlager (ongesteend), maar dat zit de gangnauwkeurigheid nog nauwelijks in de weg. O ja - vaste bandpennen, dus om het originele plak-bandje opnieuw te gebruiken, moest ik 't opnieuw lijmen. Moest ongeveer 12 seconden nadenken wat ik 's als lijmklemmen kon gebruiken… :slight_smile:

16 likes

Zeer creatieve oplossing met de indices. Ik vind het resultaat erg geslaagd, mooie klok weer :grin:

3 likes

Prachtig uurwerkje.
Had je hier nou documentatie over, of was dit een kwestie van foto’s maken en onthouden hoe het uit en in elkaar moest?

Erg mooi horloge en gaaf dat het je gelukt is om er wat moois van te maken. Al was dat niet gelukt dan heeft het alsnog emotionele waarde en zou je hem waarschijnlijk toch wel dragen. Erg mooi horloge met een mooi verhaal!

Prachtig, wat heeft Peter dat schitterend gedaan, gefeliciteerd!

Erg mooi gedaan. Chapeau!

Voor het nemen van foto’s moet het wel heel erg spannend worden hoor… :slight_smile: Dit was een makkie. Bij sommige Japanners moet ik wel even opletten, de standaard montagevolgorde is daar vaak anders. Nam laatst bij een Omega hamerautomaat toch maar even pics; maar heb ze daar niet nodig gehad. Het kan eigenlijk altijd maar op 1 manier gemonteerd.

3 likes

Krijgt ook echt polstijd !

20 likes

Zeer mooi gedaan! Veel plezier ermee.

1 like

Prachtig.

1 like

Netjes, echt leuk dat die weer gewoon gebruikt kan / mag worden ook!!

1 like