Horloge van opa

Dit is het horloge van mijn opa. Zijn er toevallig mensen die hier iets meer over kunnen vertellen? Over de datering, het merk? Ben heel nieuwsgierig.

10 likes

Het merk staat op de wijzerplaat Titus.
Ook zijn er horloges met Solvil & Titus.
Mooie chronograaf hoor. Je opa had wel smaak

1 like

Typische jaren '50 chronograaf, relatief bekend merk. Zat vaak een Landeron uurwerk in. Verkleuring op de plaat is een beetje a-typisch, zo voornamelijk rond het midden; het zal geen “radium-burn” zijn want de wijzers hebben geen lichtgevend materiaal.

4 likes

Lijkt toch meer op roest maar dan nog een vreemde plek want niks bij de kroon te zien.

1 like

Erg mooie chrono
Hier staat wat over de historiek van Titus

2 likes

De huidige wijzers. Zou zomaar kunnen dat die er ooit wel hebben opgezeten, en dat die vervangen zijn net omdat de radium burn te hard liep? Al zijn de huidige wel netjes periode-correct natuurlijk.

Heel knap ding, als die nog loopt sowieso onderhoud geven. Als die niet loopt, navragen bij een goeie horlogemaker wat het zou kosten. Ik vind m super zo. :slightly_smiling_face:

2 likes

Mooi ding.
Beurtje geven, zeker niet “mooier” laten maken en dragen dat ding (mocht het niet te klein zijn)

Ik denk 39 of 40mm

Dat zou voor die tijd nogal fors zijn. Erg draagbaar voor nu .
Mooi hoor

38 hooguit. Meet maar eens na. Meer dan dat sluit ik echt uit. Meet de kroon niet mee!

38 mm

2 likes