Bedankt voor de goede tips. Die met chrono24 is inderdaad wel handig gewoon rechtstreeks contact met een goede dealer. Verder vond ik die Sinn 104 een prachtig horloge. Die is het overwegen zeker waard. Verder is een Seiko gewoonweg een heel goed horloge. Ik heb wel een Seiko SRPA75K1 Prospex. Erg mooi horloge.
En uit dit verhaal pik ik nog voor de duidelijkheid een paar zinnetjes uit :
absoluut. Niet piepen over 2 seconden per dag.
ook dat. Voor 1200 kun je een prachtig horloge hebben waar je 30 jaar mee doet. Voor 200 euro trouwens ook, maar ok.
En ik ben een Oris liefhebber, dus ga voor de 65, de BCPD, een Aquis of iets wat daar nog meer in de etalage ligt.
Of heel makkelijk : Seiko. In alle versies en maten, altijd goed.
Zo ver liggen we dagelijks niet uit mekaar, toch?
Sorry man.
Ik heb de fairwind in levenden lijve nooit mogen zien, maar als het van het afwerkingsniveau is van de Seaforth: Absoluut.
Robin,
Als je de Tag heuer aquaracer WBD2110.BA0928 zo mooi vindt dan moet je daarvoor gaan.
Nu wat meer spenderen, of wat doorsparen.
Succes !
creditcardje pakken
Sinn is een hartstikke leuk merk. Ik mis nog steeds een beetje de 656 die ik heb verkocht omdat de stalen band van de 556 niet mooi pastte.
Die geharde cases zijn echt heel krasvast.
Kijk wel uit, want Tegiment is niet iets wat standaard op de 104 en 556 zat, als ik me dat goed herinner.
Als je iets gehards wilt voor minder dan 1000 ballen:

Maar die lugs moeten je aanspreken. Wel een heel erg degelijk ding ook weer. En Lisa Ickler is een schattebout.
Tegimented zit niet op de 556 of 104. De 656 was een 556 met geharde kast.
Als je de WBD2110.BA0928 mooi vindt dan moet je daar voor gaan.
Nieuw voor 1500 te vinden of anders jong gebruikt. Of even door sparen voor een Nieuwe Nederlandse.
Zeker waar! Maar die sinn 104 heeft mij wel aan het twijfelen gebracht hoor. Wat een mooi horloge is dat
Zeker een mooi horloge. Vooral die blauwe bezel👌
Een mooiere stalen band ga je niet vinden in deze prijscategorie. Buiten dat, het is gewoon echt een topper!
Als ik je voorbeelden zo zie, hebben wij best een vergelijkbare smaak.
Smoel, elegantie, weinig poespas, degelijkheid, niet te veel/geen bling.
Die Hamilton Khaki field heb ik en m’n Tisell Antique 9015 is het warmere broertje van de Hamilton Intramatic, met pluspunten (champagne/grey sunburst dial, rond date-venster, heat treated blauwe wijzers) en een minpunt (het 40mm formaat t.o.v. de 38mm Intramatic).
Na 2 lange avonturen met een Pulsar en een Squale, ben ik ook niet wars van micro-brands, getuige de Maen Hudson 38 en Traska Freediver in m’n collectie.
En ik zie 't gebeuren dat er ooit nog eens een Sinn, Glycine of Oris bij komt.
Good stuff, bro.
Tweede hands.
Hahaha… Da’s een mooie rits horloges die je daar opnoemt, je kon wel eens gelijk hebben.
Maareh, bij Sinn heb ik veel modellen in de hand gehad, en ik raad je aan om 'm eerst even in zonlicht te bekijken als je ooit een gekleurde 556 wilt kopen. De pianolak-zwarte is voor mij nog het meest understated.
Wat Oris betreft, daar zit ik al drie jaar naar te loeren. Naar de Art Blakey, de Dexter Gordon, de 65, de Zeigerdatum… allemaal coole dingen.
Maar Glycine kan ik je aanraden. Ik heb een airman en een combat vintage, en ze zijn fantastisch.
Als je dan toch corrigeert, doe het dan wel goed, “tweedehands” schrijf je als één woord.
De nieuwste Mido ocean star heeft dezelfde soort look als die tag Heuer aquaracer.
Wel ff goed zoeken want mido heeft veeel modellen met de naam ocean star gemaakt…