Horloge vast bij douane

Zeker… velingen Breitling, Omega, IWC etc komt ruim 50% uit Turkije.
Heb me toch wel eens afgevraagd hoe al die horloges daar zijn beland. Kan er online weinig over vinden.
Met bijkomende verzend en douanekosten zelden interessant overigens, want de reserve prices zijn fors… Wel jammer dat Catawiki geen filter op land van herkomst kent (vooralsnog)

1 like

Ik vind de foto’s bij deze Turkse aanbieders er altijd net iets te gelikt uit zien. Vaak jaren 60 en 70 Japanners die er puntgaaf uit zien. Ik kan er ook niet precies m’n vinger op leggen, maar ik vertrouw het niet. Een filter op land van herkomst bij CataWiki zou inderdaad wel welkom zijn…

Hoezo dan? In Turkije kunnen toch ook gewoon horlogeliefhebbers wonen die horloges uit de jaren 70 waarderen? China is het land waar de meeste fake horloges worden geproduceerd maar is tegelijk ook de grootste afnemer van echte Rolex horloges. :man_shrugging:t2:

2 likes

Tja, Als je bekijkt bij Catawiki de wat betere horloges die worden ook verkocht aan Italianen, zo heb ik dat ervaren, 8 van de 10 horloges gingen naar Italie , en die verkochten die zelfde horloges op hun beurt weer via Chrono 24 met wat winst, En zo zullen die Turkse handelaartjes het ook op een of andere manier het doen