Horloge vast bij douane

Dag allemaal

Ik heb een horloge uit Turkije besteld. Op 28-09 is deze verzonden. De verzender had een te lage waarde aangegeven, waardoor de douane het pakketje heeft onderschept. Het is nog steeds niet vrijgegeven.

Ik heb veel geduld, maar 2 maanden vind ik nu wel erg lang. Heeft er hier nog iemand ervaring met of is er iets dat ik zelf kan ondernemen?

Groetjes en bedankt!

Geen ervaring met spullen uit Turkije. Het wordt hier in NL vastgehouden?
De kans bestaat dat zij jou niet kunnen bereiken vanwege ontbrekende gegevens. Als je niks doet kan het wel erg lang duren. Of het gaat retour. Of het wordt vernietigd.
Dus zelf contact opnemen. Je ontvangt daarna waarschijnlijk een formulier dat je moet invullen over de inhoud en waarde van het item.
Dan betalen en het wordt vrijgegeven.

De vervoerder kan niks betekenen?

Of de verkoper contacten en de koop ongedaan maken. Ik weet niet hoe je betaald hebt, anders een case/claim aanmaken? Ik zou niet zolang wachten of het moet echt iets speciaals zijn (maar dan had ik weer niet zo lang gewacht). Succes.

1 like

De verkoper heeft me wel belooft de boete die ik zal moeten betalen te vergoeden

Volgens mij doet “de douane” dit soort handelingen niet zelf, maar is alles uitbesteed aan de vervoerders. Voor contact moet je waarschijnlijk weten bij welke lokale bezorgdienst hij op het moment ligt.

1 like

Het was via Catawiki, dus ik kon idd de koop ongedaan maken. Maar het is toch een horloge die ik echt graag wilde hebben, dus vandaar heb ik het zo gelaten.

Toch nog maar even geduldig wachten dan.

1 like

Om welke horloge gaat het? Dit is tenslotte het horlogeforum. :sunglasses:

5 likes

Gewoonlijk ontving ik een brief van PostNL waarin gevraagd werd om de rekening c.q. je transactie (bank, PayPal etc) retour te sturen. Meestal was alles dan binnen een week geregeld.

Als je een dergelijke brief niet gehad hebt, neem dan even contact op met de douane of PostNL, al naar gelang wie zich in jouw geval met het inklaren bezighoudt.

1 like

Bij TNT ligt hij. Ik heb al 2 maal gebeld, zonder resultaat. Als de vervoermaatschappij dit zelf afhandelt zal ik er wat druk achterzetten en toch wekelijks bellen. Bedankt, ik dacht dat de douane dit deed

Je hebt gelijk :wink: hier zijn enkele foto’s

22 likes

Vermoedelijk ligt het douane probleem bij foto 1
Oh, alweer verwijderd. Foutje vermoed ik :grin:

1 like

Das godsamme een lieve poes man :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::kissing_heart:

#edit, het foto’tje van mijn schatje toch maar even weggehaald :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Haha, ongelukje. Heb ik maar weer verwijderd :smile_cat: deze zat niet bij in het pakket

1 like

Het wordt in België vastgehouden. Alle gevraagde gegevens zijn doorgestuurd. Volgens de lieve dame aan de telefoon was het in orde en zou het hoogstens 2 weken duren.

Ja er is er een die echt leuke horloges verkoopt. Citizen Bullheads etc. Tijdje gevolgd maar de prijzen gingen vrij vlot omhoog en de verzendkosten waren ruim €50. Dan haak ik meestal ook af. :sweat_smile:

Dankjewel! Het is een schat :smiling_face_with_three_hearts: maar toch maar verwijderd. Hoort hier niet echt thuis zo’n foto

1 like

In off-topic hebben we een mooi poesjes topic :smiley::slight_smile:

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dat is bij de Belgische douane dat ze dat vasthouden, ben dat al gewend dat ze het weken daar laten liggen, terwijl ik de aankoop bon al verstuurd heb, volgens mij zit daar maar 1 man voor heel Belgie invoer

3 likes

De Douane weet al wat er binnenkomt, die geven het trackingnummer door aan de betreffende vervoerder welke de zending moet onderscheppen.

Vervolgens gaan ze na of de waarde op papier overeenkomt met de inhoud. Eventuele kosten worden dan berekend en deze worden voorgeschoten door de vervoerder.

Dit voorschieten kost je wel een extra bedrag bovenop de import kosten, maar dan heb je je zending wel sneller. Alhoewel het oneerlijk klinkt, de vervoerder heeft er extra werk aan.
Daarbij wanneer je eerst moet betalen om je zending te ontvangen dan ben je zo enkele dagen verder.

2 likes