Horloge verhaaltje; de speedmaster en de olievlek

Vorige week al even gepeild voor mijn nieuwe NA over een Speedy 50th anniversary.
Ik kon mezelf niet bedwingen en ben die avond nog tot aankoop over gegaan.

Tegen beter weten in mijn geluk eens op Catawiki gezocht en zo dacht ik; ook gevonden.
Voor een marktconforme (dus niet bodem)-prijs een mooi exemplaar uitgezocht en na wat heen-en-weer bieden uiteindelijk eigenaar geworden.

Vandaag kwam het pakketje binnen met jawel; allemaal gekke zwarte vlekken. De doos, het horloge maar ook alle papieren zaten helemaal vol met een soort inkt achtige substantie. Het was zelfs zo erg dat bij het passen er gelijk allemaal troep op mijn schone bureau lag. Ik zal jullie verdere details besparen.

Direct contact opgenomen met de verkopende partij die gelukkig zo sportief was het horloge terug te nemen. Maar hoe dit komt? Geen idee. De doos van het horloge zelf was van binnen wel helemaal vergaan maar zou dat de olie verklaren?

De volgende keer toch maar geen catawiki meer voor mij… verder zoeken op het forum dan maar?!

7 likes

Zo zonder plaatjes heeft iedereen een (compleet) ander beeld, Guus.

8 likes

hmm vreemd. had ze er wel bijgezet. Hier zijn ze nog een keer :wink:

8 likes

Groeten uit alaska🤭

Tja soms schiet je uit met je 5W30

Disintegration van het nep leer.

3 likes

Dat sowieso, maar het lijkt er ook op dat de handleiding (al preventief) in de folie is verpakt. Misschien was de vorige eigenaar nog mijnwerker? :thinking:

Of de handleiding is nooit geopend geweest?

1 like

Gezien het ref nr is dit niet zo’n heel oud exemplaar. Dus dat lijkt me sterk.

2007 is toch best wel oud?

Ik heb een 3570.50 uit 2000 gehad en daar zag de doos er stukken beter uit.
Zonder desintegratie.

Hier lijkt er iets van schoensmeer op te zitten ofzo

Ik heb een TH houten doos met nep leer uit 2008, daar zijn ook tekenen van disintegration, het is niet zo extreem als van TS.

Volgens mij is deze echt naar de maan geweest.

8 likes

Lijkt een beetje op roetschade? Tijdens een brand komt roet echt overal terecht.
Ruikt het naar brand?

1 like

nee, het was echt een soort olie achtige substantie…

Lijkt alsof het pakket nat is geweest en zo het nepleer in de doos heeft helpen desintegreren, wat een zooitje! Je hebt mazzel met de meewerkende verkoper.

gelukkig is de kopersbescherming bij Catawiki goed geregeld, maar inderdaad ze pakten het voortvarend op!

Je zal wel vreselijk geschrokken zijn toen je de doos openmaakte! :grimacing:

2 likes

Het zal je toch gebeuren, zeg. Moet er niet aan denken.

Mijn beste,

Wat een toestand!!
Vervelend hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink: