Horloge verkregen uit erfenis

Goedenavond mede horloge liefhebbers.
Met het verdelen van mijn vader zijn spulletjes
ben ik nu de nieuwe eigenaar van zijn gouden horloge.

Er staat Bijou en 17 jewels monobloc op de wijzerplaat.
Ik heb deze op het internet opgezocht maar kan er niets over vinden.
Het is een heel licht horloge, je merkt het niet dat die om de pols zit.
Het is een hand opwinder en loop netjes optijd.

Is er mischien iemand die wat meer weet over het merk?

Bvd Angelo

Incabloc ! Niet monobloc :wink:
Inca bloc is schock bescherming. Monobloc is een kast zonder deksel.

3 likes

Als je meer wil weten over het horloge dan hebben de verzamelaars hier een foto van de binnenkant van het deksel en het uurwerk nodig.

Bijou is frans voor Juweel.

Weet je zeker dat het een gouden horloge is? Is de kast voorzien van keurtekens?

Maak even een paar goede foto’s bij daglicht van voor, achter en zijkanten met een goede camera in plaats van een aardappel.

Bijou is geen bekend merk, het kan goed een klein in de quartz crisis verdwenen merk zijn, merk van een winkelketen, merk van een juwelier.

Horloge is gok ik doublé met hetzij een Duits, Frans of Zwitsers uurwerkje.
Maar daar moet je het deksel voor openen, DOE DAT AJB NIET ZELF, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.

Daarna laat je een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.

Daarna zet je er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!

En breng dat bandje dat er nu opnzit naar het klein chemisch afval, chinese quasi plastic meuk.

Micht je dollartekens in je ogen hebben bij dit horloge, een paar losse tientjes is het goed lopend waard,

2 likes

Elmar reageerde op een post van 23 dagen oud. Ik denk niet dat de TS nog gaat reageren…

23 dagen is wat anders dan 10 jaar. En bovendien is topicstarter 55 jaar oud. Geen snotneus die eventjes aan komt waaien en geruisloos weer verdwijnt. Neem ik aan. :smiley:

Ik geef het een kans.

Sorry heren voor de late reactie.
Ik kijk niet dagelijks op dit forum en krijg geen meldingen dat er op mijn post geantwoord is.
Wel af en toe een mail wat er nieuw is.

Het gaat je absoluut niet om geld, ken het merk niet kon er ook niets over vinden vandaar mijn vraag hier. Mijn vader is er ooit mee bij de juwelier geweest en die kon bevestigen dat het een gouden is. Staan op de achter zijde ook merk tekens en een inscriptie.

Maar het horloge ligt net als enkele andere bij de bank in de kluis. Ik kom daar niet zoveel zal hem binnenkort is ophalen.

Een service beurt is een goed idee, weet namelijk niet of die het ooit heeft gehad.
Eens kijken of ze in Hengelo een keer tijd hebben om ernaar te kijken. Het bandje vind ik ook foeilelijk maar het is van mijn vader geweest en ik zal dat niet snel vervangen tenzij dat het kapot is.