Horloge verschuift op pols > irritant

Ik heb bij al m’n horloges dat het verschuift op m’n pols. Niet zozeer van links naar rechts maar naar de bovenkant van de “knokkel”. Hele tijd moet ik het dan naar beneden draaien.

Wat mij opvalt is dat als ik het (enige) horloge met vouwsluiting draag, hier geen last van heb.

Klinkt bekend? Ligt het aan de vouwsluiting?
Of hebben d’r hier meer last van :slight_smile:

De maat van het horloge ligt het niet aan.

Dit is de reden waarom ik (met mijn smalle pols) mijn stalen rolex-bandjes altijd ‘omdraai’, zodat de gesp iets anders gepositioneerd is en ik geen last meer heb van een vergelijkbaar verschijnsel.

Op leer met een gewone gesp (vouwsluitingen heb ik niet) is er m.i. weinig aan te doen.

Iedere pols is overigens anders, dus het blijft een beetje experimenteren.

1 like

14 likes

:sweat_smile::sweat_smile:sump!

Je hebt echt humor :slight_smile:

Ligt m.i. aan het centreren van de (vouw)sluiting. Bij mij werkt het het beste als die in het midden onder de pols ligt.

1 like

Ik heb hetzelfde met horloges op een leren band. Met de Tissot PR516 op bracelet geen last van.

1 like

Dit helpt ook:

10 likes

Er spelen diverse factoren mee:
vorm van je pols
vorm van de kastbodem
vorm van de lugs
maat van de pols
maat van het horloge
lug to lug maat
vorm van de pols
het gewicht van het horloge
de hoogte (dikte) van het horloge (er staat een ‘koppel’ op het horloge band ensemble; kracht maal arm)

En dan nog de band/bracelet en sluiting:
de wrijving op de huid (materiaal en breedte van de band
hoe strak draag je de band

Een aanpassing van zoveel mogelijk factoren geven je een kans op verbetering. Je zegt dat de maat niet uitmaakt maar je moet het samenspel van factoren bekijken.

Mijn lichte Tissot Visodate draait ook wat naar buiten. Mijn veel zwaardere SKX007 blijft nagenoeg perfect op de pols liggen. De bracelet zit dan wel heel iets strakker, maar het is vooral kast en lugvorm die het verschil maken denk ik.

Ik zou beginnen met je band zo strak te dragen als nog comfortabel is. Dan kun je (maar dat wil je misschien niet) switchen naar een bracelet, door de lengte aan weerszijde van de sluiting te variëren (de sluiting op een optimale plek op de pols leggen) kun je soms wat winnen. Een vouwsluiting kan verbetering geven t.o.v. een gespsluiting omdat er de combinatie dan over een grotere lengte een vaste vorm heeft.

Heb je een foto’s van horloges aan je pols?

1 like

Idd, itt tot de optie van Candide.

Pols is pees, weinig spier…

4 likes

Ook weinig vet. Althans, bij mij. :wink:

13 likes

:stuck_out_tongue::joy::joy:

Of training bij mij nemen :wink:

Beetje off-topic… Maar ik kwam deze variant gisteren tegen:

:cry:

4 likes

Grotendeels waar!

Maar als ik midden in m’n seizoen zit, kan m’n pols tussen 15-22mm omtrek schelen in dikte.

1 like

Ik heb aan de 6-uur kant 2 schakels minder zitten dan aan de 12-uur kant, het is een beetje spelen met schakels geweest, maar heb het schuifprobleem nu niet meer.

1 like

Zo heb ik het ook.

idd je moet een beetje rommelen met de schakels EN/OF band. En het verschilt ook enorm per horloge, invicta van 40mm schoof bij mij alle kant op en droeg oncomfortabel, 42mm Steinhart draagt als gegoten en blijft mooi op zijn plek… :stuck_out_tongue:

1 like

Wat ik hier heb geleerd in een ander topic (stalen band)
Sluiting in het midden of anders minder schakels aan de zes uur kant.
Dat voorkomt in ieder geval het “hangen” aan de pols.

1 like