Horloge versturen Saoedi Arabie

Ik moet volgende week een horloge versturen naar Saoedie Arabie en ik heb nog nooit een horloge verstuurd buiten de EU.

Kan iemand mij wijzer maken wat betreft douane papieren? Ik heb het proberen op te zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek. Wat moet ik op de verpakking plakken?

En daarnaast, ik heb het uitgezocht en kom niet goedkoper terecht dan 93 euro via DHL, iemand een goedkopere/betere optie?

Alvast bedankt!

Net even gekeken op PostNL en daar staat alles duidelijk uitgelegd ook ivm douaneformulieren.
Verzenden kost €60 en de douaneformulieren zijn CN22 of CN23 afhankelijk van de waarde.

Verzenden met PostNL kost toch veel minder (afhankeleijk van welke optie je kiest)?

Postnl 32 euro nog wat verzekerd tot 5500 euro wereldwijd.

Zoek eerst even uit of of track en trace van Postnl werkt met al hun partners in SA (soms hebben ze er meer dan één in een land)
.

Ik had deze link eens opgeslagen, maar heb er verder niets over uitgezocht:
https://www.sendcloud.nl/voordelen/goedkoper-verzenden-dhl-postnl-same-day/?utm_source=google&utm_medium=search&utm_campaign=verzendoptie_verzekerd&utm_term=postnl%20verzekerd_e&gclid=CPuc9YDd184CFUQGcwodBR8EvA

Jawel, had ook even snel gekeken en een dure optie gekozen die alsnog 1/3 goedkoper is als de genoemde 90 euro.

Hoe doe ik dit?

Ik zal voorleggen aan de koper of hij dit ok vindt. Mijn ervaring is dat buitenlanders het graag verzonden hebben met een internationaal bekende courier.

1 like

Naar SA zou ik in ieder geval voor DHL kiezen (als de verzendkosten het waard zijn).

Via DHLOnline kan je zeer makkelijk alle douaneformaliteiten doen.
Je maakt via de DHLExpress builder een proforma factuur en een beschrijving die voldoende is voor de douane DHL doet alles voor je (en heeft werkelijk de beste klantenservice die ik ken, en zijn maar weinig diensten die je even bellen om een douane papier aan te vullen als het toch niet goed bleek, en er dan alles voor doen met de buitenlandse douane om alles in orde te brengen)

Wel zorgen dat je de shippinglabels goed kan opplakken. Ik doe dit met een labelprinter (die ik in 3 stukken moet afprinten) maar met clear tape over een A4 lukt het ook goed). Ook enveloppen om de douaneformulieren in te steken zijn nodig voor DHL
(of een documentatie mapje verknippen en opplakken, deed ik vroeger voor ik shipping label envelopes had)

1 like

Bellen en googlen. De partner van postnl in Engeland bijvoorbeeld is Yodel. Ik zou absoluut geen horloge naar Engeland sturen met Postnl -> Yodel.

Maar ik zou zelf de voorkeur hebben voor DHL Express, ondanks de meerprijs. DHL Express had vorig jaar de mogelijkheid “zelf boeken en langsbrengen”. Voor een zending naar Japan was dat:

langsbrengen 80,25
Zelf boeken en langsbrengen 69,55

Vraag anders even na of die optie er is in jouw omgeving. Gezien het bedrag is de waarde van het horloge iets van 1500-2000? Nogmaals, ik zou voor die paar tientjes verschil voor DHL Express kiezen.

1 like

Denk dat het DHL gaat worden, thanks!

Zal informeren bij DHL wat de handigste stappen zullen zijn!

Denk er om dat er 3 verschillende bedrijven zijn, met een totaal verschillend logistiek netwerk, voorwaarden en prijzen. In oplopende kwaliteit en prijs:

DHL For you: 0900 - 222 21 20 (€ 1,- per gesprek) (voor “de” consument)
DHL Parcel: 026-324 6700 std tarief (“grondvervoer”)
DHL Express: 088 055 2000 gratis bellen (luchttransport)

Je merkt het verschil al gelijk in de kwaliteit van het callcenter :slight_smile:

1 like
  • Bij DHLExpress zal de online-cliĂ«nt je verplichten een Bedrijfsnaam en BTW/KvK nummer in te voeren. En bij Ăłphaling’ heb je de opties tussenlocatie ‘onthaal van het bedrijf’

Bij Bedrijfsnaam gewoon je Username / Echte naam invullen. Bij BTW KVK gewoon een goeie hoeveelheid 0llen. Is geen probleem en is bevestigd door de dienst zelf dat dit geen invloed heeft op je zending / verzekering.
Puur omdat ze gericht zijn op B2B maar ze ook on the DL C2C oplossingen aanbieden. Overigens al meermaals bevestigd dat horloges ook zeker onder hun verzekeringsmogelijkheden vallen en dus volledig gedekt zijn.

Omdat de site niet echt handig is;

https://webshipping2.dhl.com/wsi/WSIServlet?moduleKey=Login&countryCode=nl&languageCode=nl&createShip=y

Hier de link voor vanuit nederland te versturen

En hier voor België
https://webshipping2.dhl.com/wsi/WSIServlet?moduleKey=Login&countryCode=be&languageCode=nl&createShip=y

Ah goeie tip, hartstikke bedankt!