Horloge verzameling verkopen

Hi iedereen,

Zelf ben ik sinds enige tijd steeds actiever aan het worden hier. Ik heb een specifieke vraag: mijn vader wil zijn collectie horloges verkopen en heeft hierbij mijn hulp ingeroepen. Het betreft ca. 95 horloges van één en hetzelfde merk, namelijk: Maurice Lacroix. Zelf is hij niet handig met computers, dus 95 advertenties aanmaken, foto’s maken, etc. is niet zijn ding.

Ik heb mijn vader gevraagd een lijst te maken van de horloges. Deze heeft hij handgeschreven (:slight_smile:) aangeleverd. Ik heb deze voor hem in Excel gezet. Hierin staat meer informatie zoals modelnummers en per horloge:

  • Doos aanwezig Y/N;
  • Papieren aanwezig Y/N;
  • Soort sluiting (vouw of doorn);
  • Bijzonderheden zoals Bi-colour, Limited Edition, nieuwe band.

Ik heb Catawiki en Chrono24 al benaderd; zij bieden geen ondersteuning.

Ik mag nog geen topics aanmaken in de Horlogemarkt.nl sectie van dit forum. Dit respecteer ik en vandaar de vraag of hier mensen zijn die plaatsen/websites/handelaren weten welke interesse zouden hebben in (een deel van) deze collectie? Men is uiteraard welkom om te komen kijken naar de collectie en evt. een bod uit te brengen.

Een foto van een deel van de collectie :slight_smile:

Alvast dank voor jullie reacties.

12 likes

95x Maurice Lacroix, wow!

Je kunt zelf toch wel 2 tot 5 kavels per week op Catawiki aanbieden?
Modelnummer kun je zelf makkelijk opzoeken, dat staat op de Maurice Lacroix gewoon op de case back dus alle info heb je al.

Sweat mother of… :fearful:

Zijn veilingen als Sotheby’s niet iets?

EDIT: Wat is ongeveer de totaalwaarde van het geheel? Ik denk dat als je alles 1 voor 1 verkoopt meer ontvangt maar het kost natuurlijk ook meer moeite.

Dit mag met recht een collectie genoemd worden!
Misschien iets voor het Maurice Lacroix museum? :grinning:

2 likes

Ik zou een kraam huren op Rikketik over 7 weken(15 oktober)?

11 likes

Ik zou ze rustig aan verkopen, desnoods per 2 of 3 stuks op marktplaats zetten of zoals hierboven vermeld wellicht catawiki. In ieder geval niet allemaal tegelijk aanbieden want dan overstemt het aanbod wellicht de vraag, zou vooral voor maximale opbrengst gaan als er geen tijd of geldnood is.

3 likes

Dat is een beste collectie. Ik kan je er niet mee helpen. Waar ik aan zat te denken is een soort in consignatie-verkoop? Ik weet niet of het de juiste term ervoor is. Wellicht dat een juwelier het wil verkopen namens jou en dan een deel van het verkoopbedrag hiervoor krijgt? (Moet je wel duidelijke afspraken maken).

Alles los verkopen levert het meeste op. Maar dan ben je nog zeer lang bezig. Dus het is een afweging van tijd en opbrengsten.

Gezien de grootte van de collectie, is Nederland te klein om deze horloges binnen korte tijd te slijten. Catawiki is dan de makkelijkste weg om het zelf te doen. Als je graag via het forum verkoopt is dit ook redelijk snel te realiseren als je posts doorleest en zelf wat dingen instuurt.

Dank allen voor eerste reacties. Doel is juist om in zijn geheel te verkopen. Mijn vader is niet handig genoeg om dit stuk voor stuk te verkopen (Digibeet) en ik heb er simpelweg de tijd niet voor. Daarom juist -zeker in eerste instantie- op zoek naar plaatsen/personen die willen komen kijken en mogelijk in 1 keer (een groot deel van) de collectie op willen kopen. Dat er dan niet de hoofdprijs wordt gevangen is begrijpelijk.

Totale waarde ligt tussen € 50K-100K afhankelijk van vraag & aanbod natuurlijk.

Tip voor Rikketik geef ik zeker door!

3 likes

In dat geval moet je denk bij een handelaar zijn. Er zijn maar weinig particulieren die in 1x zo’n collectie willen/kunnen overnemen. Horlogebeurzen afgaan is ook niet zo’n slecht idee in dit geval.

1 like

Zijn ze allemaal ongedragen of ook enkele gedragen?

Ik zou ze hier verkopen. Even actief meedoen hier en je hebt zo de rechten. Daarnaast blijven de horloge’s bij liefhebbers in plaats van commerciële mannen. Bijkomend voordeel is dat je waarschijnlijk meer kunt krijgen bij losse verkoop. Kost wat meer tijd en moeite, maar uiteindelijk een hoger rendement.

1 like

Maar ik heb niet echt het idee dat ML hier heel erg in trek is.

Catawiki, 5 per week.
Ben je een aantal weken bezig, maar gegarandeerd een top opbrengst.

Ik wil het best voor je doen, tegen een percentage van de opbrengst. Kan alleen niks garanderen qua prijs. :wink:
(Verkoop wekelijks via catawiki, alleen meestal zijn dat duurdere wijnen.)

3 likes

@RBK: zijn niet nieuw, al zitten er een aantal ongedragen bij. Hebben wel bijna allemaal een nieuwe band, maar dit is per horloge inzichtelijk, net als de aanwezigheid van de doos en papieren. Zijn echter allemaal in zeer goede staat, varierend tussen 85-100%.

Had je vader aandelen in ML of zo? Jee wat een verzameling :slight_smile:

2 likes

Dat is een noemenswaardige collectie!!:+1:

Altijd op zoek geweest naar een specifieke masterpiece, maar nooit gevonden. Mocht je besluiten om toch per stuk te gaan verkopen, ben ik wel geïnteresseerd in het excellijstje.

1 like

Topopbrengst op Catawiki? denk dat dit wel zal tegen vallen, zeker als je er meerdere tegelijk aanbied. tevens mag je nog 15% afgeven aan CW.

als je het in zijn geheel verkoopt krijg je handelsprijzen en dan kan je 90k zeer zeker vergeten. dan krijg je een paar 100 per stuk maximaal denk ik. Tevens wordt MLC niet heel breed verzameld maar meer gedragen dan verzameld.

Ik zou kiezen voor Ebay.

2 likes

Catawiki levert in verhouding écht serieus geld op.
Elke week maximaal 5, verdelen over verschillende veilingen… Als de collectie echt 100K waard is komt het dicht in de buurt hoor.

2 likes

In verhouding met wat dan? Ik zit al sinds het begin op CW en vind de opbrengsten enorm terug gevallen afgelopen jaar. Tevens 15% inleveren voor elke verkoop, ik denk dat de mooiere modellen goed zullen opbrengen maar de mindere gaan tegenvallen en dat je uiteindelijk ver van dat bedrag zal eindigen.

1 like

De prijs die er indertijd betaald is, is niet noodzakelijk de huidige waarde. En zoals hierboven gezegd, ML is nu niet echt een ‘populair’ merk. Mochten het Rolexen of Heuers zijn was dit wat anders. Maar ik vind het Catawiki-idee niet slecht, als je ziet dat er soms bovengemiddelde prijzen voor minder populaire merken gegeven worden.

2 likes