Horloge verzekerd versturen, welke pakjesdienst? (BE)

Hallo,
Ik stuur een uurwerk terug naar de verkoper. Wil dit uiteraard verzekerd doen. Welke pakjesdienst kan ik, als particulier, gebruiken met de correcte verzekerde waarde? (België)

Het horloge is geleverd geweest via DHL, zelf kan ik precies geen waarde boven de 750€ ingeven. Bpost gaat tot max 500€. Bij UPS kon het wel, maar als ik dan wel doorgaan dan krijg ik een foutmelding (interne veiligheid…?).

Heb het nu eens aan de verkoper gevraagd en anders ga ik eens langs in UPS. Moet het echter, conform de afspraken, wel snel terug sturen.

Waar kan ik terecht?

Bedankt, mvg, Michiel.

1 like

Zo te lezen heb je al antwoord gegeven op je eigen vraag.

Wel nee,
Net antwoord gehad van verkoper, die kan/wil niet helpen.
Net gebeld naar een UPS punt, die nemen enkel in ontvangst je kan daar het verzendetiket zelf niet aanmaken. En op de website lukt het niet.

En als je het via hier probeert?

https://www.ups.com/ship/guided/origin?tx=2833241071092539&loc=nl_NL

DPD misschien?

BMI intex

DHL Express, dat is de wat duurdere, snellere dienst waar je ook kunt verzekeren in NL althans.

Bedankt voor de reacties.
Het is dan uiteindelijk wel gelukt via UPS, maar je moet eerst een account aanmaken. En nadat je hebt betaald krijg je een melding dat je het niet mag afgeven in een UPS punt maar enkel aan een chauffeur. Dus dan mag je nog eens bijbetalen voor afhalen aan huis…

Maar lijkt dus te zijn gelukt nu…