Horloge verzekerd verzenden

Ik denk dat er niemand op horlogeforum is, die eerst naar Engeland afreist om vervolgens met DHL een horloge te verzenden.

Op de Nederlandse DHL site staat namelijk het volgende:

Verboden goederen voor Nederland
De volgende goederen worden NIET - ONDER GEEN BEDING – door DHL geaccepteerd voor transport.
Dit is het resultaat van een beleidsbeslissing, die volgt na volledige beschouwing van operationele en wettelijke implicaties en de implicaties van risicomanagement.

Dieren
Antiquiteiten (breekbaar en/of fragiel)
Asbest
Goudstaven / zilverstaven
Valuta
Vuurwapens, onderdelen daarvan en ammunitie
Bont(werk)
Gevaarlijke of ontvlambare materialen (zoals vastgelegd in IATA-voorschriften)
Menselijke resten, inclusief asresten
Juwelen, edelmetalen en edelstenen
Narcotica (illegaal)
Eigendommen die niet vervoerd mogen worden conform enige wet, voorschrift of verordening van enige federale, staats- of lokale regering van enig land waarnaar of waardoorheen de zending wordt vervoerd.

neen dat zeg ik ook niet. Ik had het over een brit die mijn rolex 16234 naar hier stuurde.
In hoeverre vallen uurwerken onder juwelen?

Ebay is perfect. Het is die GSP Global Shipping Program door die beruchte Pittney Bowes Ltd dat echt verschrikkelijk is.

2 likes

Wellicht zijn de regels voor Belgie anders, in Nederland mag je het niet importeren/exporteren.

Volgens wikipedia is dit de definitie van juwelen:

Een sieraad of juweel is elk object dat op het lichaam wordt gedragen met de bedoeling dat te verfraaien.

Ik weet niet hoe DHL het ziet, maar ik zou er liever geen discussie met ze over willen hebben. Met een gouden horloge weet je in ieder geval zeker, dat het niet mag.

gelijk heb je maar mijn uurwerk dient niet om mijn lichaam te verfraaien maar om me de tijd mee te delen!
overloze discussie uiteindelijk. Je kan je idd beter informeren alvorens te verzenden. In Duitsland bestaat er zoiets als waardetransport GALLE is dat ook te gebruiken in België?
Iemand?

Zo zou ik ook redeneren. Een horloge dient een functie, niet enkel ter verfraaiing zoals een sieraad. Als ze in de regels horloges hadden bedoeld, hadden ze die expliciet moeten vermelden. Die dingen bestaan al langer dan de regels.

Ik heb wel eens een horloge als Duikbenodigdheden (in se is een Rolex Sub dat nog altijd) verstuurd. Voor peace of mind zou ik dat toch niet blijven proberen :stuck_out_tongue:

Veel reacties, ook gelezen, maar heeft iemand nu de (ultieme) tip hoe veilig te verzenden?

Ik verzend voor mijn werk met regelmaat vertrouwelijke documenten en pakketjes. Dit doe ik never nooit via een PostNL. Laat hoog verzekerd of vertrouwelijk waar nooit achter bij daarvoor niet opgeleide / afgeleide / mogelijk graaiende medewerkers.

Ik breng het altijd direct bij het DHL punt waar je ziet dat het er verzegeld ingaat. Dat kan uiteraard ook bij fedex. En dan gebruik ik altijd de hoogste priority shipping, maar dat is wel erg duur (je kunt dezelfde dag nog iets in london hebben ermee).

1 like

Ultieme tip: vergeet DHL en vooral PostNL. Onbetrouwbaar. Helaas eigen ervaringen mee. Daarom alleen Fedex. Account aanmaken en alles is te regelen. Nadeel? Ja, de kosten liggen hoger dan bij de andere aanbieders. Maar geen slapeloze nachten over verdwenen pakketten hebben een prijs :slight_smile: Succes!

1 like

Laatst gelezen over een UK naar Zweden verzending via royal mail met een aparte verzekering bij;

https://www.secursus.com/shipping-insurance.php

Lijkt me een mogelijkheid om uit NL ook voor Amerika te proberen met Postnl of een andere koerier.

1 like

Is een goede manier. Alleen dan wel met een express koerier en niet met Postnl. Dat wordt niet gedekt vanwege de vele overdrachten via netwerk partners van een zending.

1 like

DHL doet dit gewoon, recent nog verzekerd verstuurd naar het buitenland via DHL express met verzekering.

2 likes

Kan hier maar enkel 1 ding aan toevoegen, wat je ook doet kies NIET voor UPS.
Een wijze en kostbare les a €4000,- euro voor een zending naar Duitsland die onderweg “verdwenen” is.
Inhoud horloge? Jammer dan, rot voor je…

5 likes

Dat is echt balen. Goed om te weten. Thnks.

1 like

In de policy van DHL staat dat ze geen horloges verzekeren over de $100

1 like

DHL is geen DHL Express, dat zijn 2 verschillende bedrijven… Recent nog voor een paar duizend verzekerd verstuurd.

1 like

aha excuus! ik ben zelf ook op zoek naar een geschikt logistiek bedrijf. bedankt voor de tip

1 like

No problemo…

1 like