Horloge verzekerd verzenden

Ik verzend voor mijn werk met regelmaat vertrouwelijke documenten en pakketjes. Dit doe ik never nooit via een PostNL. Laat hoog verzekerd of vertrouwelijk waar nooit achter bij daarvoor niet opgeleide / afgeleide / mogelijk graaiende medewerkers.

Ik breng het altijd direct bij het DHL punt waar je ziet dat het er verzegeld ingaat. Dat kan uiteraard ook bij fedex. En dan gebruik ik altijd de hoogste priority shipping, maar dat is wel erg duur (je kunt dezelfde dag nog iets in london hebben ermee).

1 like

Ultieme tip: vergeet DHL en vooral PostNL. Onbetrouwbaar. Helaas eigen ervaringen mee. Daarom alleen Fedex. Account aanmaken en alles is te regelen. Nadeel? Ja, de kosten liggen hoger dan bij de andere aanbieders. Maar geen slapeloze nachten over verdwenen pakketten hebben een prijs :slight_smile: Succes!

1 like

Laatst gelezen over een UK naar Zweden verzending via royal mail met een aparte verzekering bij;

https://www.secursus.com/shipping-insurance.php

Lijkt me een mogelijkheid om uit NL ook voor Amerika te proberen met Postnl of een andere koerier.

1 like

Is een goede manier. Alleen dan wel met een express koerier en niet met Postnl. Dat wordt niet gedekt vanwege de vele overdrachten via netwerk partners van een zending.

1 like

DHL doet dit gewoon, recent nog verzekerd verstuurd naar het buitenland via DHL express met verzekering.

2 likes

Kan hier maar enkel 1 ding aan toevoegen, wat je ook doet kies NIET voor UPS.
Een wijze en kostbare les a €4000,- euro voor een zending naar Duitsland die onderweg “verdwenen” is.
Inhoud horloge? Jammer dan, rot voor je…

5 likes

Dat is echt balen. Goed om te weten. Thnks.

1 like

In de policy van DHL staat dat ze geen horloges verzekeren over de $100

1 like

DHL is geen DHL Express, dat zijn 2 verschillende bedrijven… Recent nog voor een paar duizend verzekerd verstuurd.

1 like

aha excuus! ik ben zelf ook op zoek naar een geschikt logistiek bedrijf. bedankt voor de tip

1 like

No problemo…

1 like

Zeer goede ervaringen met DHL express, volgende dag bezorgd in Italië. Was wel prijzig, ik geloof rond de 88 euro voor een horloge van 4K.

Slechte ervaring met PostNL, daar was het pas na 15 dagen bezorgd in Ierland. Afgelopen juli, dus kon niet echt aan Corona liggen. Was wel weer goedkoop (33€) en verzekerd tot 5500 euro.

2 likes

Levering in Ierland gebeurt door de An Post. Probleem is daar niet de Corona, maar wel de Guiness. :wink:

1 like

ik vind dat dus niet prijzig, ik doe het zelfs voor 500 euro verzendingen en dan kost het 65 euro. Simpelweg omdat ik zeker wil weten geen problemen te krijgen met vermiste pakketten.

Ja ieder zo zijn eigen referentiekader mbt duur. Relatief aan Postnl vond ik het toen wel duur.

Maar in je 2e punt kan ik me erg goed vinden. Ik weet wel dat ik elk pakketje met een wat hogere waarde met DHL Express ga verzenden. Naast de snelle bezorging vond ik het ook prettig dat het pakket goed te volgen was.

Bij PostNL wilden ze pas een onderzoek opstarten na 18 dagen in het geval van Ierland, dan zit je niet lekker te wachten. Afdoende leert men!

1 like

Maar is je horloge dan ook volledig verzekerd? Even los van dat het snel bezorgd wordt.

1 like

ik heb 340 km gereden en een fijne bak koffie gedaan met @hamiltonfan (arjan), en mooi zijn navitimer gekocht. ik doe niks meer met de post. postnl doet net of ze gek zijn. en bezorgers zetten gewoon zelf een handtekening.

1 like

jazeker. Het gaat mij om de combi goede en snelle verzend ervaring met DHL express icm volledige verzekerde verzending. Het geeft mij rust. Percentueel begrijp ik dat het heel veel is maar ik wil gewoon geen kans lopen op verlies want dat kost nog meer. En zo heb ik via DHL Express al pakketten verstuurd naar Amerika tot Singapore met alleen maar goede ervaringen. Levering binnen slechts enkele dagen. Echt top!!

1 like

Klinkt als een mooie dag dus die had ik dan ook overwogen :+1:

1 like