Mensen zoals jij verpesten het forum. Leden als martijn zorgen voor moraal en integriteit in de geest van de beheerders van dit forum. En wat je van mij vindt interesseert me ook niet, want het zal wel weer op je gebruikelijke gescheld uitdraaien.
Ik haal uit bovenstaande link van DHL niet dat ze niet verzenden hoor (kan zijn dat alles volledig aangepast is op de site), maar ik kom op een pagina met een lijst voor dingen waar een factuur toegevoegd moet worden, of waarbij alleen een vrachtbrief voldoende is, of waar je contact opneemt met het kantoor…
DHL verzendt echt wel hoor…
Voor de verzekering van de bank is een aankoopafschrift van de overschrijving voldoende, en voor PostNL en DHL ook. Gelukkig nooit nodig gehad, maar wel nagevraagd.
Horloge onderdeel gekocht op ebay.
Horloge onderdeel is verzonden en op track &trace staat , zending geleverd ( kan niet !! is mijn handtekening niet, en op dat uur was ik 60 km verderop .
Alles gemeld aan verkoper, die zegt dat ebay heeft verzonden. Post.nl zegt dat ik geen klacht kan neerleggen bij hun, maar dat verkoper dat moet doen.
TOT zo ver alles duidelijk???
Heel verhaal aan ebay gemeld, dat ze even seintje naar post.nl moeten doen, voor de verzekering.
Eind resultaat Ebay sluit de zaak, wegens pakje is geleverd.
Reactie van mij Ebay account opgezegd.
en buy buy centjes
Ik heb heel ebay niet betrokken bij het kwijtraken van het horloge. Ik had het horloge verkocht, en verzonden. Ik heb de koper het geld terugbetaald na bevestiging van het Britse postbedrijf dat het pakje kwijt was. Vervolgens bij PostNL een claim ingediend, en EUR 1.700 terugontvangen. Alles zonder probleem.
Zeg dat wel en dan wetende dat ik met Post.nl gebeld heb en zij zelf bevestigen dat handtekening niet klopt.
Maar ik kan als koper niets claimen, dat moet seller doen of ebay.
En die willen niet
Dus voor mij geen ebay meer.
Ik denk dat er niemand op horlogeforum is, die eerst naar Engeland afreist om vervolgens met DHL een horloge te verzenden.
Op de Nederlandse DHL site staat namelijk het volgende:
Verboden goederen voor Nederland
De volgende goederen worden NIET - ONDER GEEN BEDING – door DHL geaccepteerd voor transport.
Dit is het resultaat van een beleidsbeslissing, die volgt na volledige beschouwing van operationele en wettelijke implicaties en de implicaties van risicomanagement.
Dieren
Antiquiteiten (breekbaar en/of fragiel)
Asbest
Goudstaven / zilverstaven
Valuta
Vuurwapens, onderdelen daarvan en ammunitie
Bont(werk)
Gevaarlijke of ontvlambare materialen (zoals vastgelegd in IATA-voorschriften)
Menselijke resten, inclusief asresten Juwelen, edelmetalen en edelstenen
Narcotica (illegaal)
Eigendommen die niet vervoerd mogen worden conform enige wet, voorschrift of verordening van enige federale, staats- of lokale regering van enig land waarnaar of waardoorheen de zending wordt vervoerd.
Volgens wikipedia is dit de definitie van juwelen:
Een sieraad of juweel is elk object dat op het lichaam wordt gedragen met de bedoeling dat te verfraaien.
Ik weet niet hoe DHL het ziet, maar ik zou er liever geen discussie met ze over willen hebben. Met een gouden horloge weet je in ieder geval zeker, dat het niet mag.
gelijk heb je maar mijn uurwerk dient niet om mijn lichaam te verfraaien maar om me de tijd mee te delen!
overloze discussie uiteindelijk. Je kan je idd beter informeren alvorens te verzenden. In Duitsland bestaat er zoiets als waardetransport GALLE is dat ook te gebruiken in België?
Iemand?
Zo zou ik ook redeneren. Een horloge dient een functie, niet enkel ter verfraaiing zoals een sieraad. Als ze in de regels horloges hadden bedoeld, hadden ze die expliciet moeten vermelden. Die dingen bestaan al langer dan de regels.
Ik heb wel eens een horloge als Duikbenodigdheden (in se is een Rolex Sub dat nog altijd) verstuurd. Voor peace of mind zou ik dat toch niet blijven proberen