Horloge verzekeren vakantie

Allen,

Ben opzoek naar een verzekering voor mijn horloge wat ook dekt op reis in het buitenland.

Ik heb aangeklopt bij Honias maar ik ben bij hun partij afgewezen omdat ik 2 eerdere claims heb ingediend bij mijn huidige verzekering (eenmaal lekkage riolering, gehonoreerd, eenmaal annuleringsverzekering, niet gehonoreerd). Dit betrof over een periode van 5 jaar.

Ben schijnbaar een risicogeval…

Anyway, heeft iemand anders nog ideetjes waar je je sieraden kunt verzekeren voor op reis?

Ben momenteel klant bij Centraal Beheer en daar wordt alles goed verzekerd voor op reis, behalve sieraden (max. 250 euro).

Hoop dat iemand tips heeft. Alvast bedankt.

Henkie

Horloge in de kluis en een shitter om de pols.

13 likes

Mijn horloge is elk jaar verzekerd van een leuke vakantie, daar zorg ik wel voor :beers::beers:

6 likes

De Seiko5 Sports gaat al jaren trouw mee doet zijn werk goed, gaat nooit iets mee mis en heeft nauwelijks verzekerings waarde :wink: nieuwprijs 10 jaar geleden € 150-- en…nog steeds waterdicht !
Zet hem vandaag in het zonnetje :tropical_drink::clinking_glasses:

3 likes

ASR heeft een inboedelverzekering inclusief kostbaarheden met werelddekking.

In dagelijks leven ben ik assurantie-adviseur, stuur maar even een PB als ik iets voor je kan betekenen.

3 likes

Ben verzekerings adviseur als je hulp nodig hebt let me know

Wat wel vaak een vereiste is een inboedel verzekering bij de zelfde te nemen
Kosten verschilt

Tussenpersoon Honias loopt ook bij ASR. Dus dat zal hetzelfde resultaat geven denk ik.

Ik werk voor unive dicht bij als je pb stuurt kan ik hem wrs wel laaten verzekeren want ik zie geen rode flagen wrm niet

ING heeft precies hetzelfde, ook kostbaarheden bovenop inboedel met wereld dekking. Zullen ongetwijfeld nog meer opties zijn. Even navragen bij je inboedelverzekering ?

1 like

Ditzo is een optie.
Buitenhuisdekking tot 25k ook voor sieraden/horloges.

Wel alleen icm inboedelverzekering.
Let op: de dekking 25k is alleen voor als je het horloge draagt. De Max dekking in huis is 10k bij inbraak.

1 like

Sommige doorlopende reisverzekeringen dekken wel redelijk o.k. qua lijfsierraden.

Maar dan moet je wel altijd even de voorwaarden doorspitten.

Ik had een doorlopende reisverzekering van Interpolis die de waarde van mijn horloge prima dekte. Het was wel uitsluitend voor mezelf. Een heel gezin was niet meeverzekerd. Wel ook dekking in binnenland. Dus ook tijdens een weekendje weg in eigen land.

Common sense toepassen is ook wel van belang, want sommige horlogefreaks nemen een hele watchroll mee op vakantie met meerdere knallers. Dan kan je voor een gunstig polisbedrag niet verwachten dat ze alles vergoeden als het weg is.

1 like

Gewoon een casio van twee tientjes mee op vakantie en verder niet te moeilijk doen.
Zéker niet op vakantie :sun_with_face:

1 like