Horloge verzenden naar Amerika

Ik heb via een forum een horloge verkocht wat ik nu moet verzenden naar Amerika.

Het heeft een waarde boven de 450 euro dus nu moet ik een CN23 formulier invullen.

Moet ik het aanvinken als ‘‘gift’’, of als’ ‘overige’?
Bij ‘overige’ moet ik een taric code invullen en een factuur bijsluiten. Maar aangezien er geen factuur is, kan dat dus niet. Het betreft een particuliere verkoop en geen bedrijfsmatige.

En kan ik dit het beste via PostNL versturen of kan ik beter een ander postbedrijf gebruiken?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Hoi,

Je kan beter niet met Post.nl verzenden! Dat is vragen om problemen.
Zoek even wat topics op waarbij er zaken zijn zoek geraakt tijdens de verzending. Genoeg informatie is er op dit forum te vinden. Weet het verder ook niet uit mijn hoofd welk postbedrijf goed is. Post.nl is in ieder geval zo’n beetje de slechtste.

Succes,
Arvid

Bedankt voor je antwoord.

Ik lees eigenlijk over alle postbedrijven negatieve verhalen hier :smile:

Ik heb een DHL punt om de hoek zitten, wellicht is dat beter?

Probleem is dat positieve ervaringen minder vaak worden gedeeld dan de negatieve, dus het beeld van de postbedrijven is wat vertekend. Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom er nog geen partij is opgestaan die vervoer regelt voor waardevolle artikelen tussen particulieren. Er is veel beschikbaar (o.a. ParcelPro, Mikropakket, FedEx Declared Value Advantage) maar de focus ligt op de zakelijke markt. Dit terwijl het postverkeer, en daarmee de vraag naar veilig transport, door de komst van veilingsites toch enorm moet zijn toegenomen.

2 likes

Gewoon overige en ik heb nog nooit een factuur bijgesloten. Benodigde code hier: http://www.foreign-trade.com/reference/hscode.htm

1 like

Voor een paar honderd euro vlieg je zelf heen en weer :grinning:
Maak er wat van!

4 likes

Slechte ervaringen met DHL, maar wel alleen als ontvanger. Volgens mij smijten ze daar alle pakketjes standaard tegen een muur voordat ze afgeleverd worden. Communicatie met klantenservice is vrijwel onmogelijk.

3 likes

Ik heb een paar weken geleden een horloge naar Amerika verstuurd met post NL. Eerst in heel veel bubbeltjes plastic en vervolgens in een doosje waarvan ik alle hoeken met ductape had afgeplakt. Kwam perfect en ongeschonden over. Duurde wel 3 weken maar verder probleemloos

Dat is toch fel overdreven hoor. Vorig jaar om en beide 20 horloges intercontinentaal verzonden en allemaal OK toegekomen.

Ligt vooral aan de customs. Bij mij lagen ze meestal zo om en bij binnen de 5 dagen in de US, weekje customs en 2 dagen naar de koper.

Zit momenteel in dezelfde situatie als topic starter.
Hoe zijn jullie actuele ervaringen met verzenden naar het buitenland met PostNL of andere aanbieders? En dan vooral intercontinentaal, niet binnen de EU.

Ik zie dat een pakketje versturen met PostNL ongeveer het goedkoopste is van de huidige aanbieders, namelijk rond de € 26,- aangetekende verzending. Iemand anders nog tips qua verzenders?

Goedemorgen allen

vorige week pakketje opgestuurd naar portugal met post nl,
was er met 3 dagen,netjes en heel bezorgd,
dus geen probleem met post nl

@leonnardus fijn om te horen!
Ik heb zelf ook goed ervaringen binnen de EU, maar het gaat mij vooral om verzending verder weg, in dit geval de VS. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

Tuurlijk zal het ‘hit or miss’ zijn, maar een paar positieve verhalen trekken me toch sneller over de streep… :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb sinds het openen van dit topic een hoop horloges naar de VS met postNL gestuurd en tot op heden is alles probleemloos aangekomen.

Ik kan dan ook aanraden om postNL te gebruiken.

1 like

Ook hier nog nooit problemen gehad met PostNL
Binnen EU weliswaar.

Nou, een “paar honderd” is zwaar overdreven. New York kan soms goedkoop, maar ik heb tientallen keren op Chicago gevlogen en dat lukt je niet voor “een paar honderd”… Dan heb je meestal nog een huurauto nodig of je neemt de “coach” of trein en die zijn zeker niet gratis.

Overigens, horloges van onder de honderd euro heb ik enkele malen in een bubbelenvelop naar de VS verstuurd en gek genoeg, zijn die allemaal veilig op de plaats van bestemming gekomen. Die Chinezen doen niet anders!

2 likes

Beste, lees net dat jij redelijk wat ervaring hebt met het versturen van horloges naar de VS. Ik ga dat nu ook doen. Gewoon met PostNL lijkt me. Hoe heb jij het CN23 ingevuld als ik vragen mag? Als ‘handelsgoederen’? Factuur erbij? Is voor een verzending tussen particulieren dus lijkt me wat overdreven… Alvast bedankt voor het delen van je ervaring. Gr Tjerk

Ik had de onderzijde van de verklaring als volgt ingevuld, voor verzending naar de US:

Naar welke staat moet ze? Ik heb in de US gewoond en er komt regelmatig wel eens iemand over. Momenteel ook weer. Die gaat midden augustus weer terug naar Californie. Misschien wil hij het wel meenemen voor een klein presentje.

1 like

Ik stuur vrij regelmatig pakjes naar Amerika met Post nl en altijd zonder problemen. Op het cn23 formulier vul ik altijd " used watch " en en gewoon de prijs waarvoor het verkocht is. Wellicht dat de ontvanger dan nog invoerrechten moet betalen maar daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen

Ik kruis altijd ‘overig’ aan.

Factuur doe ik er niet bij.

Ik vul de goederen code in.

En als omschrijving ‘precision instrument’.
Ik zet er niet graag op dat het een horloge betreft ivm diefstal.

1 like