Horloge verzenden

Alvast bedankt voor al je hulp.
Ik weet niet hoe jij het doet maar ik krijg het niet voor mekaar.
Kan zelfs geen account aanmaken als particulier.
En via dhl.de kan ik het thuisland niet aanpassen.
Zal dus gewoon bpost worden.

jammer. b.post is natuurlijk ook goed. succes gr ed

Maar dan is het niet verzekerd,

Vanuit Belgie is postnl Belgie het beste om horloges te verzenden, je kan het verzekeren, track en trace . Met postnl heb ik al tussen de 1500 en 2000 horloges verstuurd naar alle hoeken van de wereld, daar zijn er hooguit 5 zoekgeraakt, als het er zoveel zijn eerder minder. De verzekering van Post nl is snel en correct van betalen. Bij Bpost kan je niets verzekerd versturen als particulier. Bij DHL vanuit Belgie hetzelfde.

Weet niet hoe ze bij die bedragen komen van €75…heb laast een horloge verstuurd na Zweden…kosten €30 via PostNL, dus hoe ze aan die bedragen komen is mij een raadsel…

1 like

Wat? :joy: Dat duurt een maand of 4 als je ze achter de broek niet. Zo niet laten ze gewoon helemaal niks meer van zich horen en laten ze het allemaal maar verzanden.

Ik heb met PostNL naar buitenland verzenden veel mindere ervaringen. Ongeveer net zoveel kwijt geraakt en dat op een paar tiental pakketen. PostNL werkt met slechte partners samen in het buitenland zoals Hermes in Duitsland en Yodel in Engeland.

Ik durf te zeggen als postnl weg zou vallen, dat ik genoodzaakt ben er ook mee moet stoppen met verkopen, bij verlies heb ik van de verzekering altijd mijn geld van postnl binnen 6 weken op mn rekening staan. het is 2 keer gebeurd dat postnl al uitbetaald had, en ik daarna de horloge weer terug kreeg omdat de koper niet thuis was, Postnl is voor mij echt een belangrijk deel van mijn winkeltje

Hoe dan? Het duurde bij mij 4-5 maanden. Iedere stap duurt 2 weken zeggen ze maar duurt in de praktijk ALTIJD langer en je hebt een stuk of 4-5 stappen die jij en zij moeten ondernemen. Maar wellicht is de Belgische PostNL anders dan de NLse.

IK stuur alle waterdichte, duidelijke bewijzen in een keer op, zodat hun niets meer aan mij moeten vragen, en dan krijg ik het bericht van hun , het wordt gestort, en ik verstuur zoveel, dat hun geen twijfels hebben aan mij. En ik ben lief erbij, grapje

Alle claims worden in Nederland afgehandeld ook van Postnl Belgie

Ik heb altijd al bpost gebruikt en nooit problemen gehad of iets vermist gehad.
Maar soms is er een koper die erop staat dat je DHL gebruikt.
Tja en dan heb ik een probleem natuurlijk.

Maar kon jij je pakje ook verzekeren bij Bpost??? b.v; voor 500 euro ???

Misschien een stomme vraag, maar particulier verzenden bij DHL/Fedex of UPS is er geen verzekering mogelijk als het gaat om horloges. Nu zou ik toch de verzending op een eenmanszaak/BV kunnen laten doen en zou het toch om een zakelijke verzending kunnen gaan en daarmee verzekerd? De kosten worden uiteraard privé gedragen, maar dat is beside the point.

Probeer eens de verzekeringsmogelijkheden hier icm genoemde koeriers;

https://www.secursus.com/shipping-insurance.php

0,7% premie is best fors als verzekeringspremie!
De Mikropakket berekend 0,1%