Horloge verzenden

Ik heb een moeillijke vraag,ik zou een horloge moeten verzenden van belgie naar duitsland.
Heb de prijs eens berekend via dhl en zou 75 euro kosten.
En dat snap ik niet,als ze van duitsland naar belgie sturen kost hun dat amper 14/05 euro.
Ik geef gewicht in en de afmetingen maar doe ik dan nog iets verkeerd om zo een hoge som uit te komen.
Wie kan mij hierbij helpen?

De klantenservice van DHL

7 likes

Vreemd, via PostNL kost een verzekerd pakket mij €18 om van NL naar DE te versturen.

ga eens naar een verzender van bpost, dat kost je 16.4 euro ipv 75,

Ja bpost kost zo iets.
maar zou dhl van duitsland naar belgie dan goedkoper zijn dan omgekeerd voor hetzelfde pakket.

Geen idee maar van nl naar belgië is ook goedkoper dat weet ik wel,

Aangetekend, niet verzekerd :wink:

heb van de week nog pakketje verstuurd naar duitsland via DHL. was 10 euro en binnen 3 dagen bezorgd naar munchen. lijkt mij vanuit belgie niet veel anders. heb je de juiste dhl aangeklikt. je moet dhl. duitsland hebben succes

Jawel, tot €500. Hoger bedrag was volgens mij €28.

Gaat het om een waarde van 50,- of 10000,-? Maakt nogal wat uit in de verzekerde verzendkosten

Ja maar dat heet aangetekend. Wat jij noemt, het hogere bedrag is wat ze verzekerde verzending noemen.

Er is bij DHL ook nog het verschil tussen de normale pakketdienst en hun express dienst. De laatste garandeerd levering binnen een bepaalde periode. Maar dat gaat via hun koeriersnetwerk en dat is veel duurder.

Lees de kleine lettertjes. Meeste vervoerders verzekeren geen juwelen of horloges. Externe verzekering dan nodig.

3 likes

Aha da wist ik niet zal het zo eens uitrekenen.

Heb het eens geprobeerd maar dat lukt niet.
Kan land van bestemming ingeven maar land van verzending blijft op duitsland staan en is niet te wijzigen.
Of jij moet weten hoe het wel kan.

heb je al documenten aangeklikt.

je moet niet verzekerd aanklikken. is niet nodig. alles in een hand daar

Zonder verzekering geen trackingcode,dus je moet wel verzekeren.
En documenten vind ik nergens terug.

je krijgt pas trackingcode als je adres gedownload hebt zal het even proberen. en betaald uiteraard. zal dhl even aanklikken voor je wat de juiste manier is

heb net aangeklikt naar my DHL en bestemming duitsland geeft gewoon 10 euro aan en 3 dagen bezorgd. tracking krijg je als je betaald hebt