Stel:
Ik zie een leuk horloge op ebay. De aanbieder zit in Japan.
Verkoop prijs van het horloge : 300 euro
Het is een refurbished horloge uit 2008.
Komen er dan nog douane kosten bij?
Alvast bedankt!
Stel:
Ik zie een leuk horloge op ebay. De aanbieder zit in Japan.
Verkoop prijs van het horloge : 300 euro
Het is een refurbished horloge uit 2008.
Komen er dan nog douane kosten bij?
Alvast bedankt!
Ja, officieel wel. Of je ze daadwerkelijk moet betalen is afhankelijk van herkomst, geluk, verzendmethode en bereidheid van koper en verkoper om een risico te nemen…
Het officiele verhaal staat hier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen
Ik ga altijd uit van 20% a 25% extra. Klopt meestal, soms heb ik geluk. Soms pech, laatst op bandjes nota bene invoerrechten (dat is me nog nooit eerder overkomen).
Ja, moet je wel vanuitgaan.
Is het te betalen bedrag (300,00) incl. verzendkosten ?, zo niet dan ,dan worden deze kosten ook meegenomen bij de invoerrechten berekening.
Elf.
Mijn ervaring is dat enveloppenpost er doorgaans doorheen glipt. Tot nu toe nog geen inklaringskosten of BTW hoeven te betalen. De laatste verkoper had uit eigen beweging op de envelop vermeldt dat de inhoud maar een waarde van $15 vertegenwoordigde, dit zal ook wel iets geholpen hebben.
BTW+ invoerkosten.
Volgens mij is het, althans voor mij een hele tijd geleden, ;
Aankoop bedrag + verzendkosten + (evt) invoerrechten % + btw% + tarief pakketbezorger (douane —> geadresseerde) .
Elf.
Misschien kan je de orginele rekening per mail vragen en dan een lagere factuur bij het pakketje laten voegen, alsof het bijv. een reparatie betreft. Of gewoon netjes betalen
.
Dank voor jullie antwoorden, het ging mij om deze:
Maar die werd, zoals verwacht, toch even iets te duur wat mij betreft
Jammer. Toch een erg leuke Seiko.
Ja vond ik ook, 39mm en quartz, lijkt me ideaal, jammer dat ze zoiets niet meer maken…
sbcm023 uit het hoofd? Er slingeren er wel een paar rond, goed opletten en een WTB plaatsen kan helpen.
Klopt! Ook wel 8F35-00A0 genaamd.
375,- plus 25% is toch gauw 475,- euro
Dat wed me echt een beetje te dol.
Ik ben nieuw op ebay maar ik zag dat in de laatste minuut toch gauw 10 biedingen de prijs opdreven, het ging echt om seconden, lijkt wel flitshandel…
Voor een volgende keer: op invoercalculator.nl kun je de totale kosten berekenen bij koop buiten de EU.
Ook wel eens over nagedacht, maar krijg je dan ook geen schijntje terug als het pakketje kwijtraakt?
Zie vaak leuke Speedmasters (jaren 80/90, lekker vergeeld al) uit Japan komen. Voor 2000-2500 euro nog wel leuk, voor een totaal van om en nabij 3000 euro kijk ik liever in NL. Met 500 euro van de verzekering omdat dat op het pakketje stond, begin ik er helemaal niet aan