Als je een horloge via PayPal betaalt als betaling aan vrienden en familie, met je Credit Card, dan moet je als koper extra betalen kosten betalen.
Als je het als goederen betaalt via PayPal met je Credit Card, moet de verkoper dan ook fees betalen? En hoeveel bedraagt dat tegenwoordig? Ik las in een ouwe post iets van 4%?
Daar ben ik zelf mee gestopt toen Paypal daar opeens een keer een uitgestelde betaling van maakte. Dat is behoorlijk irritant als je een Ebay betaling wilt doen.
Geld over maken tussen vrienden en familie is naar mijn weten gratis.
Maar als je geld ontvangt dmv een betaalopdracht dan moet je idd een fee betalen.
De laatste keer dat ik het gebruikte moest ik 3.4 procent betalen over het te ontvangen bedrag, calculeer dit dus altijd in bij een betaalopdracht.
Niet als je alleen je credit card aan PayPal hebt gekoppeld. Dan brengen ze ook voor transacties tussen vrienden en familie ook kosten in rekening. Waarschijnlijk omdat de credit card maatschappij hen ook belast.
Ja, dat heb ik ook een paar keer meegemaakt, maar tijdens het betalen moet je opletten of je die mogelijkheid geboden wordt. Ik doe het meestal liever niet, want dan wordt er geld afgeschreven op het moment dat het juist niet uitkomt. Is het aan het begin van de maand, als je geld meestal bijna op is (zoals bij ons, de eerste week na het salaris en de vaste lasten zijn eraf), is het wel makkelijk dat het een paar weken wacht.
Probleem met een uitgestelde betaling is dat de verkoper op Ebay dat zelden accepteert. Boter bij de vis zeg maar. Ben er daarna onmiddellijk mee gestopt om dat op die manier te doen.
Nee dat doen/deden ze “at random”. Geen idee. Ik heb het in het verleden twee keer gehad. Bij 1 keer maakte het mij niet zoveel uit maar bij een 2e keer had ik dus gezeur met een Ebay verkoper. Sindsdien gebruik ik mijn creditcard of ik stort het bedrag vooraf op Paypal.