Ik heb er nog geen last van gehad, maar het virus is dan ook pas 2 jaar actief in mijn lichaam. Ben rustig aan het sparen voor mijn droomhorloge, over 2.5 maanden komt er een Christopher Ward voor mijn verjaardag, en over een jaartje een Pellikaan voor mijn 18de. Genoeg in het vooruitzicht lijkt mij zo
Heel interessant om te lezen.
Ik ben momenteel nog lekker met horloges bezig, maar ik kan je zo een paar andere hobbies noemen die de ijskast ingegaan zijn. Om daar hopelijk ooit weer uit te komen, overigens !
Voor mij speelt mee dat ik er de persoon niet naar ben om me mijn hele leven lang met maar één ding bezig te houden. Dat vind ik te saai en niet bevredigend genoeg.
Herkennen jullie dit ?
Paul.
Het is bijna altijd zo dat de weg ergens naar toe leuker is dan bereiken van het doel zelf. Dat geldt volgens mij ook voor horloges. Zeg nu eerlijk, de zoektocht naar een onbereikbaar lijkend horloge is toch fantastisch. In het begin is het oriĂ«nteren op wat je precies wilt. Net als je denkt dat te weten, wordt je weer op een andere spoor gezet door een bepaalde post. Zo is het zoeken van je eigen weg en een passende verzameling iets dat tijd kost, maar ook veel energie geeft. Na verloop van tijd herhaalt de geschiedenis zich, heb je vrijwel alles al een keer langs zien komen en heeft je verzameling een optimum bereikt. Dan neemt deâhongerâ (of âcravingâ om in verslavingstermen te blijven) af.
Groet Roelof
Dit is ook bij mij herkenbaar, dit terwijl ik nauwelijks een jaar echt actief liefhebber ben.
Af en toe heb ik een dipje dat ik een week helemaal niets lees op het forum en dan toch keer je terug met hernieuwde interesse om te zien wat je allemaal gemist hebt.
Zoals aangegeven gewoon een korte pauze nemen en dan weer met frisse moed ertegenaan. (tu)
Ik kan me het gevoel wat jullie beschrijven goed voorstellen. Ik zit niet direct in een horlogedip, liefde voor horloges is al jaren stabiel, maar ben wat minder actief op dit forum dan voorheen. Ik ben zoân kleine twee jaar lid van dit forum en van het Paneristiforum en merk ik dat de onderwerpen van de topics steeds weer terugkeren. Op dit forum bijvoorbeeld de geijkte woensdag- en vrijdagplaatjes, geharrewar over hommage, namaak.etc. Ik doe zelf ook mee hoor( met mijn topic wanneer Vettel, mijn favoriete F1-coureur, weer een GP heeft gewonnen. Mijn lol om dit te delen met bijbehorend plaatje is er vanaf, nu medeforummers mij erop wijzen dat zij de uitslag nog niet wisten en dat hun opgenomen programma kan worden gewist.
Ik wens al degene die op dit draadje hebben gereageerd een fijne vakantie and till we meet again, because old soldiers never die:}
Groeten, René
Hier is het virus best wel weg na de geboorte van mijn zoon 16-5-2011 heb ik nog maar weinig aan horloges gedacht
Herkenbaar. Ook ik heb periodes dat ik niet zo hard met horloges bezig ben, maar zoals dat gaat⊠het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het blijft me tóch boeien.
Als je voelt dat je horlogehart wat minder hard klopt. dan is dat zo. Komt de passie weer terug, dan is dat prima. Komt de passie niet terugâŠ, nou, dan is dat ook prima!
Maar één ding is zeker: zonder the one and only Dreski is dit forum een stuk minder kleurrijk!! :D:)-D
Hoi,
Ja, dat is wel iets wat herkenbaar is. Dat is ook precies de reden dat ik het kalm aan doe in de horlogehobby. 2010 was een persoonlijk rampjaar, en ik heb me een beetje kunnen verliezen in het verzamelen van leuke klokken. Steeds is het wel de bedoeling geweest om niet op aantallen te focussen, maar op leuke horloges die op de één of andere manier speciaal voor me zijn.
Dan bloeit het ook niet zo snel dood, en soms ben ik maar weinig bezig met horloges.
Ik vind het eigenlijk prima zo. Veel horloges heb ik niet, dat houd de boel lekker overzichtelijk. Er staat ook niet veel meer op mijn verlanglijstje. Op dit moment is het vooral genieten dat er voor elke outfit een passend klokje gepakt kan worden, en dat is pure luxe voor mij. Ik zal heus nog wel eens af en toe wat kopen, maar het gevoel tevreden te zijn met wat ik heb overheerst.
Ik ben er echter nog niet âklaarâ mee
Groet,
Nico.
Paul G. Schreef:
Herkenbaar. Ook ik heb periodes dat ik niet zo
hard met horloges bezig ben, maar zoals dat
gaat⊠het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Het blijft me tĂłch boeien.
Als je voelt dat je horlogehart wat minder hard
klopt. dan is dat zo. Komt de passie weer terug,
dan is dat prima. Komt de passie niet terugâŠ,
nou, dan is dat ook prima!Maar één ding is zeker: zonder the one and only
Dreski is dit forum een stuk minder kleurrijk!!
:D:)-D
Ik ben ook niet weg hoor⊠Beetje minder aktief.
Welnee. Iedereen gaat wel eens door zoân periode, volgens mij met allerlei soorten hobbyâs. Gewoon lekker even niks kopen - virus raak je niet meer kwijt: het zal vanzelf weer beginnen te kriebelen.
Groet
Mark
Heel herkenbaar. Sterker nog, ik heb al een aantal keren een grote opruiming gehouden omdat ik het allemaal een beetje beu was.
Wel een paar keer mijn collectie teruggebracht tot drie horloges maar op een of andere manier gaat het vuurtje wel weer branden, zeker bij een nieuwe aanwinst.
Wat ik wel merk is dat ik 5/6 horloges echt de max vind. Ik zit nu aan de 5 en vind dat precies genoeg, meer wil ik er gewoon niet.
Heb laatst wel van de verkoop van 1 horloge een scooter gekocht voor in de stad. Merk wel dat ik daar meer lol van heb dan al mn horloges bij elkaar. Dus in die zin zijn er wel leukere dingen als horloges
Dat is zeker herkenbaar. Ik ben een hele tijd "sneaker-"gek geweest⊠En daar blijf je natuurlijk altijd wel een beetje mee bezig, maar dat wordt minder, logisch. Nu is bij mij het horloge-virus toegeslagen, maar ook dat zal op een moment minder wordenâŠ
Bij mij is het al weg geweest, dit was na een horlogemisser in 2007. Pas 3 jaar later keerde het Virus terug :). Ik word zelf soms moe van de uren dat ik met waterige ogen naar dit forum kijk, het kĂĄn alleen maar minder worden
Zeker herkenbaar. Heb afgelopen jaar bijzonder weinig met horloges gedaan, ben sinds een maand weer wat actiever ermee. Merk ook dat de interesse is veranderd. Vond het ook opvallend dat âhet andere forumâ nagenoeg doods is geworden.
Blijkbaar hebben meer mensen last van iets wat ik maar âhorloge-moeheidâ noem.
Al dan niet tijdelijk.
Zo te zien is het iets wat we allen wel herkennen.
Ik heb 't ook wel eens. Periodes waarin er even wat minder aandacht gaat naar horloges. Maar na een pauze komen de kriebels vanzelf weer terug. Vaak gaat dat bij mij via een trigger. Zie ik een advertentie met een mooi horloge. Een film waar iemand iets gaafs draagt.
Zo heb ik dat ook met mijn horloges. Na een tijdje kan ik een beetje uitgekeken raken op een klokje. Dan stop ik em ff weg. En dan komt er weer een Bond film op de buis of bios en dan gaat 't weer kriebelen.
Of iemand op 't forum heeft het over een klokje. En dan doe ik die weer eens om de pols.
Zoals Tissot62 al zei, de veer van een horloge kan niet altijd gespannen staan. Maar op een gegeven moment gebeurt dat toch weel. Hetzij via de rotor, hetzij via de kroon. Laat het nu even ontspannen, want straks worden het weer spannende tijden met de Rikketik, nieuwe HFLE, etc.
Beterschap! Uhm⊠of eigenlijk hoop ik dat je gauw weer besmet raakt.
Bij mij is het allemaal wat anders.
Ik ben nooit aan het sparen voor een dure knaller, want bij mij komt een z.g. limited edition van een of andere autocoureur,vaak ook nog een kwartzklokje er niet in! Geef mij maar een lekkere Pontiac, Marvin, Edox,Enicar Dugena,Bulova, Rado, etc. Een klok van na 1970 koop ik niet. Ik heb maar 1 Seiko 5 horloge.
Laatste aanwinst een Desira (wie kent hem niet) met caliber 2783 en een verstelbare Expandroband,(kosten 6.60 Euro + verz). Loopt als een tierelier.
Mijn ervaring is, dat het speuren naar koopjes nooit verveelt.
Er blijft altijd hoop voor een vermoeide horlogeverzamelaar!
dreski Schreef:
Max Kool Schreef:
Tijd voor een volgende hobby Dreski, is niks
vreemds hoor.Je bent een paar jaar druk met horloges, en
ineens
krijg je zin om gitaar te leren spelen, een
rally
motor te bouwen, weet ik veel. En als je dat
met
net zoveel enthousiasme doet als nu met
horloges,
prima toch?Doen!
Gitaarspelen kan ik al.
Mijn grootste hobby is
toch wel darts en dat zal altijd blijven. Ik heb
mijn horloges in een vitrinekast staan en als ik
sâmorgens wakker wordt schrik ik eigenlijk een
beetje van het aantal. Wanneer ze in een kist
zitten heb je dat niet zo door. Ik heb in ieder
geval keus genoeg en ik voel ook wat rustiger.
Maar ik blijf altijd wel even meelezen denk ik.
Je zegt dat darts altijd leuk zal blijvenâŠmaar hoe weet je dat dan dan?
Ik speel zo,n 8 jaar competitie,heb vele toernooien meegedaan,en nu mijn vorm al ruim een jaar ver te zoeken is,wordt de lol ook een stuk minder kan ik je vertellen.
Ondanks dat ik eredivisie speel en niet op wil geven,met het vertrouwen dat mijn oude vorm weer terug zal keren.
Wat betreft de klokken en andere hobby,s heb je altijd wel een periode dat het wel even goed is zo.
Ik ben ook audiofiel en dat staat ook op een laag pitje de laatste 2 jaar,merendeels omdat het binnen mijn budget eigenlijk wel goed klinkt zo,en het nooit echt zal klinken zoals ik denk dat het zou moeten kunnen.
(simpelweg bij gebrek aan budget en luisterruimte)
Ach dreski, het komt wel weer goed.
Blijkbaar heb ik mijn hobbies goed gekozen. (of misschien vindt een ander mij gewoon saai, nou en) maar ik fiets bijvoorbeeld al meer dan 30 jaar, elk seizoen stap ik weer elke dag op mijn race/toerfiets of in de winter op de atb en elke winter bind ik weer met alle plezier weer mijn schaatsen onder voor de rondjes op de ijsbaan, ook al zoân 40 jaar als schaatser, trainer of als âkaderâ jurylid o.i.d. en dat verveelt mij nog steeds niet.
Ik kan mij herinneren dat ik, na een weekend met (weer) veel fietskilometers dacht, nou volgend weekend maar iets minder, en als het dan woensdag was, maakte ik al weer plannen voor het a.s. weekend, waar zal ik nu weer eens heen fietsen.
En dat heb ik met horloges ook, na een poosje van niets aanschaffen komt de zin weer om iets aan te schaffen, in elk geval om lekker te gaan rondstruinen.
Met horloges ben ik nog maar een kleine 10 jaar of zo bezig. Of ik zonder kan weet ik niet, zonder sport in elk geval niet.
Groet
Herman
Leetje Schreef:
dreski Schreef:
Max Kool Schreef:
Tijd voor een volgende hobby Dreski, is niks
vreemds hoor.Je bent een paar jaar druk met horloges, en
ineens
krijg je zin om gitaar te leren spelen, een
rally
motor te bouwen, weet ik veel. En als je dat
met
net zoveel enthousiasme doet als nu met
horloges,
prima toch?Doen!
Gitaarspelen kan ik al.
Mijn grootste hobby
is
toch wel darts en dat zal altijd blijven. Ik
heb
mijn horloges in een vitrinekast staan en als
ik
sâmorgens wakker wordt schrik ik eigenlijk een
beetje van het aantal. Wanneer ze in een kist
zitten heb je dat niet zo door. Ik heb in ieder
geval keus genoeg en ik voel ook wat rustiger.
Maar ik blijf altijd wel even meelezen denk ik.Je zegt dat darts altijd leuk zal blijvenâŠmaar
hoe weet je dat dan dan?
Ik speel zo,n 8 jaar competitie,heb vele
toernooien meegedaan,en nu mijn vorm al ruim een
jaar ver te zoeken is,wordt de lol ook een stuk
minder kan ik je vertellen.
Ondanks dat ik eredivisie speel en niet op wil
geven,met het vertrouwen dat mijn oude vorm weer
terug zal keren.
Wat betreft de klokken en andere hobby,s heb je
altijd wel een periode dat het wel even goed is
zo.
Ik ben ook audiofiel en dat staat ook op een laag
pitje de laatste 2 jaar,merendeels omdat het
binnen mijn budget eigenlijk wel goed klinkt zo,en
het nooit echt zal klinken zoals ik denk dat het
zou moeten kunnen.
(simpelweg bij gebrek aan budget en luisterruimte)
Ik speel al darts vanaf 1987. Ik ben weliswaar een tijdje gestopt maar dat kwam omdat het prive niet lekker ging en als het in je kop niet goed zit kan je beter je pijlen thuislaten. Ik speel de laatste 10 jaar ook eredivisie en toevallig zijn we dit jaar kampioen geworden in de DORA.
Het spelletje verveelt me nooit en het is voor mij ook meer een sociaal gebeuren. Mijn team maten zijn ook goede vrienden. Ik heb geen ambities meer om er mijn brood mee te verdienen want dat lukt zo ook wel. Mensen onderschatten wat je hiervoor moet laten. Ik kan het ook niet meer opbrengen om 3 uur te wachten op een groot toernooi voordat je je eerste partij mag spelen. Ik ken een aantal proâs en speel daar soms ook mee of tegen. Niets is voor eeuwig natuurlijk maar ik zie me voorlopig nog niet stoppen. Ik heb er gewoon altijd zin in. Welke regio speel jij? misschien hebben we wel eens tegen elkaar gespeeld met provinciekampioenschappen of landelijk.